מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

תשלומים נלווים למשכנתא – קנסות בחסות המדינה

בכתבה שפורסמה בביזפורטל מציג שי שמש את חגיגת האבסורד בתחום המשכנתאות. מצד אחד, הוא אומר, המדינה טוענת כי היא מעוניינת להקל על רוכשי הדירות ולהוריד את מחירי הנדל”ן, אך מצד שני על הלווים מגולגלת שורה ארוכה של חיובים מנופחים שמהווים מס נוסף על הרוכשים.

שמש מציג את נתוני משרד השיכון, לפיהם משכנתא ממוצעת (נכון לרבעון הראשון של השנה) היא בגובה של 587,000 ומספר הלווים השנתי עומד על כ – 50,000 איש, כך שברגע שגובים מכל לווה עוד כמה וכמה שקלים יוצרים מערכת שמגלגלת מאות מיליוני שקלים, שלפחות חלקם עוברים לידי המדינה.

  • הערכת שמאי – על מנת לוודא כי שווי הנכס אכן תואם את הסכום ששולם על ידי הלקוח, נערכת הערכת שמאי. אלא שלרוב ההערכות מציינות בסופו של דבר את שווי הנכס כסכום ששולם עבורו ואינן מחדשות דבר. למרות זאת הלווים נאלצים לשלם 124 שקלים על הדו”ח בו מסוכמת ההערכה ובנוסף עליהם לשלם 650 שקלים על הערכת השמאי עצמה, לדירה בעלות של 1,500,000 שקלים.
  • רשם המשכונות – כאן מדובר בקנס של משרד המשפטים: על מנת לשעבד את הנכס לטובת הבנק על הלווים למשכן את הזכויות שלהם בנכס אצל רשם המשכונות, תהליך קצרצר שעלותו 252 שקלים.
  • טאבו – בטאבו נדרשים הלווים לבצע מספר פעולות – רישום הערת אזהרה לטובת הקונה, רישום אזהרה לטובת הבנק ורישום הדירה הנרכשת על שם הרוכש. על כל פעולה הלווים מחוייבים בתשלום של 156 ש”ח, וכמו כן על הלווים להציג לבנק נסח טאבו המוכיח כי אכן נרשמה הערת אזהרה על שמו, שעלותו 71 שקלים. בסה”כ מדובר על סכום של 539 שקלים ממנו נהנה משרד המשפטים.
  • חתימת נוטריון – על מנת לקחת משכנתא נדרשת חתימה של ייפוי כוח, הנערכת אל מול נוטריון. עלות המהלך הקצרצר – 256 שקלים חדשים. מטרת ייפוי הכוח היא לוודא כי הבנק יוכל לערוך שינוי ברישום הדירה גם אם הלווה לא העביר אותה על שמו או – במידה והלווה אינו עומד בהתחייבויותיו כלפי הבנק – לערוך רישום לטובתו של הבנק. מדוע לא ניתן להסתפק בחתימה מול עורך דין סטנדרטי וכך לחסוך ללווים את הסכום השערורייתי? לבנקים ולמדינה הפתרונים.

דרוש תיקון בתחום האגרות בשוק המשכנתאות והנדל”ן

כדי לתקן את המציאות המעוותת, שבה הלווים למעשה נפרדים מהון קטן רק על מנת לקחת את ההלוואה, מציע שמש למשרד המשפטים לערוך התאמה בין גובה העמלות למציאות בעולמנו המודרני, בו כל התהליכים נערכים על ידי מחשבים ולוקחים שניות עד דקות ספורות, כך שעלותם האמיתית היא אפסית.

עוד מציע שמש לפטור את הלווים (רוכשי דירה ראשונה) לחלוטין מתשלום האגרות למשרד המשפטים, שעלותן, בשיעור של קרוב ל – 1000 שקלים חדשים, היא למעשה מס מדינה נוסף.

לסיכום שמש מציין כי שוק הנדל”ן והמשכנתאות מהווה כיום מחלבת כספים יעילה למדי, ואם המדינה אכן מעוניינת בתיקון עליה להתחיל מאותם מיסים ואגרות מנופחות שחלות על רוכשי הדירות בישראל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך