מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מה מניע את שוק המשכנתאות והדירות להשקעה?


למה המשקיעים ממשיכים ורוכשים נכסים ודירות? מה, הם לא רואים שהמחירים עולים? כן, הם רואים שהמחירים עולים, ובכל זאת הם ממשיכים להיכנס לשוק הנדל”ן והשאלה היא למה.

התשובה הראשונה: היום במשק הריבית מאוד מאוד נמוכה, וכשהריבית נמוכה שוק ההון לא יכול לעשות הרבה על הכסף, ובנדל”ן האופציה לרווחים יותר גבוהים – יותר גבוהה בעיני המשקיעים. היתרון הנוסף של ריבית נמוכה זה שהמשכנתאות יותר זולות ולכן ההחזרים על ההלוואות יותר קטנים. זה בנושא הריבית.

והנושא השני הוא: למה המשקיעים חושבים שמחירי הדירות יעלו?

סיבה ראשונה, והיא מאוד חשובה, קשורה לנושא המימון. הבנקים הרבה יותר בררנים בלמי הם נותנים משכנתא וכמה הם נותנים. וכשהקבלנים רואים או מרגישים שיש בעיית מימון הם עוצרים בנייה, הם לא רוצים להסתבך. וכשיש היצע נמוך, המחירים בדרך כלל עולים. סיבה נוספת היא מרכיבי עלות הדירה:

קרקע – ומחירי הקרקעות עלו, חומרי גלם – ומחירי חומרי הגלם עלו בשנים האחרונות, ושכר עבודה – מספר העובדים הזרים שמורשים להגיע לארץ ולעבוד בבנייה מאוד קטן בשנה האחרונה ושכר העבודה הוא יותר גבוה. כך שסך עלות מרכיבי הדירה עולה. וכשעלות הדירה עולה, גם המחיר שלה מן הסתם יעלה.

אבל אם בכל זאת אתם מאמינים שמחירי הדירות ירדו בזמן הקרוב, אל תשבו על הגדר ותחכו. למה? כי אם אתם חושבים שמחירי הדירות ירדו, ברגע שהם ירדו חשוב לי שתהיו שם מוכנים לבצע את הרכישה. ולכן, אתם צריכים לעשות שיעורי בית, כמו בכל תחום. תיכנסו לתחום הנדל”ן, תתחילו לבדוק איפה יש שכונות מעניינות ואיך לזהות בונבוניירות: נכסים ודירות שנמכרות ונמכרים מתחת למחיר השוק כדי שתהיו שם כשזה קורה. ובינתיים – שיהיה לכם בהצלחה ונשתמע בסרטונים הבאים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך