מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

בנק המזרחי הודיע על ייקור המשכנתאות

בצעד מהיר שבא על רקע ההנחיות החדשות של בנק ישראל הודיע הנהלת בנק מזרחי למנהלי הסניפים כי היא החליטה לייקר את עלות ההון להעמדת משכנתאות, זאת כפי שדווח ב”דה מרקר”. בהודעה נאמר כי במשכנתאות של 45% מימון הריבית תעלה ב – 0.1%, בהלוואות באחוזי מימון שבין 45 – 60 הריבית תתייקר ב – 0.2% ובהלוואות עם אחוזי מימון גבוהים יותר הריבית תתייקר ב – 0.25%.

האם כתוצאה מצעד זה הריבית שתוצע ללקוחות תתייקר בהכרח?

מצד אחד, כפי שהוסבר בכתבה, בהחלט ייתכן כי בעקבות התחרות העזה בשוק יחליטו סניפי מזרחי לספוג בעצמם לפחות חלק מההתייקרות. עם זאת, סביר להניח כי בעקבות הודעת מזרחי ייצאו גם בנקים נוספים בהודעות דומות ובסופו של דבר ההתייקרות תגולגל בעיקר על הלקוחות.

עד כמה באמת צפויות המשכנתאות להתייקר?

אם אכן יגלגלו הבנקים את מלוא עלות צעדי בנק ישראל על הלקוחות, הם ייאלצו לשלם 60 שקלים נוספים כל חודש על משכנתא בסך 800 אלף שנלקחה ל – 20 שנה וסה”כ כ – 19,000 שקלים נוספים על כל ההלוואה. אמנם מדובר בסכום לא קטן, אך לא כזה שימנע מהלווים לרכוש דירות.

ממתי יחולו צעדי בנק ישראל?

ההנחיות צפויות לחול רטרואקטיבית, החל מינואר 2013 וזאת ככל הנראה הסיבה שהנהלת בנק מזרחי אפילו לא המתינה עד שאושרו והוציאה את ההודעה יממה בלבד (!) אחרי שהתפרסמו ההנחיות.

האם ההתייקרויות כתוצאה מההנחיות צפויות לקרר את שוק הנדל”ן?

ככל הנראה לא, וזוהי גם לא מטרתן העיקרית. ההנחיות הנוכחיות באות קודם כל להגן על הבנקים מקריסה במקרה שלקוחות רבים לא יוכלו להחזיר את המשכנתאות שלקחו כך שבכל מקרה הן לא צפויות להוציא את הרוכשים מהשוק. בנוסף, ניסיון העבר מלמד שההנחיות של בנק ישראל לא מובילות לשינוי מהותי במחירי הדירות או בהיקפי ההלוואות כך שאין לצפות שזה יקרה הפעם.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך