מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

קיבוע המשכנתא כדרך להתגוננות

בנק ישראל מציב עוד ועוד תמרורי אזהרה בפני הלווים והתגובות לא מאחרות לבוא: כתבה שפורסמה בגלובס מביאה את דבריו של שחר אבישי, בכיר באקסלנס ייעוץ משכנתאות שממליץ ללווים להיערך כבר כיום על מנת שלא לעמוד בפני עלייה חדה בהחזרים כבר בעתיד הקרוב.

אבישי מציין כי להערכת אקסלנס, ריבית בנק ישראל צפויה לעלות בשיעור של 0.5% עד לסוף שנת 2014 וכתוצאה מכך ההחזר החודשי של משכנתאות בריבית משתנה יעלה ב – 125 שקלים על כל 500 אלף שקלים של הלוואה שנלקחה ל – 20 שנה. במבט ראשון לא נראה שמדובר בעלייה משמעותית במיוחד, אלא שלהערכת אנשי אקלסנס זהו רק קצה הקרחון ובשנים הקרובות הריבית צפויה לעלות בשיעור ניכר ולהביא לעוד ועוד עליות בהחזרים החודשיים, שיכבידו על חשבונות הבנק של הלווים.

כדי להתגבר על התחזיות השחורות, מציע אבישי ללווים לקבע חלק גדול מהמשכנתאות שלקחו בריבית קבועה, זאת לאור העובדה שכיום הריבית נמוכה יחסית ובעתיד היא עלולה לעלות. לבעלי הלוואות לטווח זמן ארוך הוא מציע להתמקד במסלול הקבוע שאינו צמוד למדד ואילו לבעלי הלוואות לטווחים קצרים יותר הוא מציע לבחור דווקא במסלול הקבוע צמוד המדד.

עוד הובאו בכתבה דבריו של אוהד המאירי, ראש קבוצת שמאות מקרקעין שטוען כי בתחזיותיו ואזהרותיו בוחר בנק ישראל להתעלם מהצעדים השונים שביצעה הממשלה להורדת מחירי הדירות, שצפויים להשפיע על התייצבות המחירים בשנים הבאות ובכך לעצור את העלייה החדה בשוק ולמנוע הכבדה נוספת על הלווים, כך שהמחקר של בנק ישראל נועד בעיקר “לצאת ידי חובה”.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך