מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

5 נושאים לבדיקה לפני רכישת דירה ולקיחת משכנתא

מעוניינים לרכוש נכס? ישנם חמישה נושאים שחשוב לבדוק עוד לפני שניגשים לבנקים למשכנתאות:

בשלב הראשון בקשו תעודת זהות. חשוב לדעת שמי שעומד מולכם הוא הבעלים של הנכס או החוכר לדורות של הנכס. כלומר, לדעת שמי שמציע לכם את הנכס למכירה יכול אכן למכור לכם אותו ולא מדובר על מתחזה או מישהו שצריך לעבור איזושהיא פרוצדורה משפטית לפני שיוכל למכור את הנכס.

דבר שני, צריך לבדוק נסח טאבו. הנכס שאתם רוכשים רשום בלשכת המקרקעין באיזור המגורים. ישנן לשכות מקרקעין שפרוסות בכל הארץ, וכל נכס רשום בהן. נסח הטאבו הוא תעודת הזהות של הנכס, ממנו תוכלו ללמוד מה מצבו המשפטי של הנכס ואיזה עיקולים ושיעבודים רובצים עליו.

דבר שלישי שנבדוק זה עיקולים. לאחר שהוצאתם נסח טאבו, השוויתם אותו עם תעודת הזהות וראיתם שבאמת המוכרים הטוענים לנכס הם בעלי הנכס או החוכרים שלו, אתם עוברים שיעבוד שיעבוד והערת אזהרה אחרי הערת אזהרה ובודקים את מקורה. ואז אתם פונים אל הגורם המשעבד, המעקל, כדי לדעת מה דרישתם להסרת העיקולים.

דבר רביעי, תבדקו משכנתאות – מאותה סיבה. אמנם ניתן לגרור משכנתאות מנכס לנכס, אבל חשוב לדעת מה גובהן. נכס של מיליון שרובצת עליו הלוואה של 700,000 ₪, אתם  לא תרצו לשלם למוכר יותר מ – 300,000 שקל לפני שהוא הסיר את ההלוואה או גרר אותה לנכס אחר. בכדי לוודא את זה אתם צריכים לבקש מהמוכר ומהבנק יתרות לסילוק, עדכניות ליום הרכישה.

דבר חמישי שאנחנו נבדוק זה ניגש למהנדס העיר ונבדוק את מצבו התכנוני של הנכס. האם יש חריגות בניה? מהי הטאבה, התוכנית ביניין עיר שקיימת בסביבת הנכס? שכן, יכול להיות שהשינויים העתידיים להתרחש בסביבת הנכס משביחים את הנכס או מפחיתים מערכו ולכך יש משמעויות שישפיעו על השיקול שלכם אם לקנות את הנכס או לוותר עליו. עד כאן חמישה דברים שאתם צריכים לעשות לפני שאתם רוכשים נכס, ואנחנו נחזור עליהם במהירה: תעודות זהות לבעלי הנכס, נסח טאבו, עיקולים ושיעבודים, משכנתאות ומהנדס העיר. שיהיה לכם בהצלחה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך