מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ריבית בנק ישראל יורדת ל – 0.75% – כך יושפע עולם המשכנתאות

בנק ישראל שוב הפתיע והחליט להוריד את הריבית במשק לרמה הנמוכה של 0.75%, זאת כפי שדווח ב – YNET ידיעות אחרונות. להחלטה זאת תרם המצב במשק בחודש האחרון, שהתאפיין בירידה בצמיחה, התחזקות השקל מול הדולר והאירו, האטה בהתייקרות מוצרים ואף ירידת מחירים של חלק ממוצרי הצריכה. הורדת הריבית באה להתמודד עם המצב ולסייע לעסקים בישראל כמו גם לייצואנים, הסובלים מהתחזקות השקל. אלא שישנו צד נוסף למטבע – והוא הצד של שוק הנדל”ן והמשכנתאות. מצד אחד, מי שכבר לקח הלוואה צפוי ליהנות מריבית נמוכה יותר ומצד שני, הורדת הריבית מעלה את הביקוש להלוואות לדיור ודוחפת את המחירים בשוק כלפי מעלה.

האם הריבית צפויה לעלות משמעותית בקרוב?

עקב המצב הכלכלי בארץ ובעולם התשובה היא לא.

כיצד הורדת הריבית תשפיע על שוק הדיור והמשכנתאות?

מצד אחד, הורדת הריבית היא בעייתית ביותר, מאחר והיא הופכת את המשכנתאות לזולות יותר וכך מעלה את הביקושים לדירות ולהלוואות לדיור. התוצאה של התהליך היא המשך העלייה במחירי הדיור, קושי הולך וגדל של זוגות צעירים לרכוש דירה משלהם, בעיות חברתיות וזעם ציבורי. למעשה, כלכלנים רבים הופתעו מהורדת הריבית מאחר והם לא חשבו כי בנק ישראל יסתכן בהשלכות של המהלך.

מהצד השני, יש גם בשורות טובות, בעיקר עבור מי שכבר לקחו משכנתא במסלול הפריים בעבר: הורדת הריבית משפיעה ישירות על הלוואות במסלול זה ולמעשה מביאה לירידה בהחזרים החודשיים שיכולה לנוע בין עשרות למאות שקלים בכל חודש, בהתאם לגובה הסכום שנלקח במסלול זה. כיום (בעקבות ההורדה האחרונה) עומדת ריבית הפריים על שיעור של 2.25% וגם אם לא מדובר בשפל של כל הזמנים בהחלט מדובר בהקלה ללווים, שבשנה וחצי האחרונות נהנו משורה של ירידות שהצטברו לכדי הפחתה של מאות שקלים בהחזר החודשי.

כיום מי שלוקח משכנתא לא יכול לקחת יותר משליש מההלוואה בריבית פריים, אך עדיין אין ספק כי השיעור הנמוך של הריבית מפתה את הרוכשים ומוביל עוד ועוד זוגות, יחידים ומשקיעים למירוץ הבלתי נגמר לדירה.

חשוב לזכור כי להורדת הריבית יש השלכות נוספות כמו הפיכת הפק”מ (פיקדון קצר מועד, אותה ריבית שאנו מקבלים מהבנק על חסכונות) לבלתי כדאי בעליל, ירידה בריבית על האוברדראפט וההלוואות השונות ועוד. בסופו של דבר אין כאן שחור ולבן: הורדת הריבית נמצאת בתחום האפור שבו מתקיים ויכוח ער כבר מספר שנים על נחיצות המהלך, התועלת שהוא מביא לאזרחי ישראל והתרומה שלו למשבר החברתי הכלכלי בו נתונה המדינה בשנים האחרונות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך