מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

חוב המשכנתא של משקי הבית בישראל: 279 מיליארד

במאי חלה עלייה של שלושה מיליארד שקלים בחובם של משקי הבית בישראל לבנקים למשכנתאות והם הגיעו לסכום של 279 מיליארד ש”ח, זאת כפי שעולה מנתונים שפורסמו על ידי הלשכה לסטטיסטיקה. ככל הנראה אחד הגורמים לעלייה החדה הוא עליית המע”מ ביוני, שהביאה זוגות רבים להקדים את הרכישה כדי להימנע מעליית המע”מ המשמעותית.

נתון מעניין נוסף הוא העובדה כי מתוך 394 מיליארד שקלים שחייב הציבור לבנקים, חלק ניכר (279) מיועד להלוואות לדיור. העובדה שהתשלומים עבור רכישת דירה תופסים נתח ניכר כל כך מהתקציב של משפחות בישראל מביאה לכך שלמשקי הבית בישראל נותרים פחות ופחות כספים להשקעות ורכישות אחרות, מה שעשוי להזיק לצמיחה במשק.

כיום אנחנו מצויים בסביבת ריבת נמוכה, שמאפשרת ללווים לקחת משכנתאות גדולות יותר ובסופו של דבר גם דוחפת את המחירים כלפי מעלה. כרגע לא מסתמן שינוי אמיתי באופק אם כי מיתון חריף, צמיחה חדה או שינויים כלכליים בעולם עלולים להפוך את הקערה על פיה ולטלטל גם את שוק הדירות הישראלי.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך