מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משכנתאות ודירות – בכל מחיר?

איציק ספורטה ואלדד תמיר פרשנים הערב.

אתה מתחבר לשורה התחתונה שלו אלדד?

תראה, השורה התחתונה היא פשוטה. אנחנו יכולים כל הזמן ככה להחביא את זה. יש בעיה של תשתיות בארץ, כל עוד לא יפתרו את בעיית התשתיות ברמה לאומית מחירי הנדל”ן ימשיכו לעלות והביקוש יגדל.

אבל עכשיו שירות לציבור. מתי כן לקחת משכנתא ומתי לא?

תשמע, עוד הפעם, צריך כל אחד לעשות את החישוב שלו. הריבית נמוכה, זה אומר כן לקחת משכנתא. הריביות יירדו – זה אומר כן לקנות דירות. לא יעזור שום דבר. אם הנחת הבסיס היא שמחירי הנדל”ן לא הולכים להתרסק פה, כנראה שזה הזמן כן לקחת ולקנות דירה, אך לנהל את המצב בצורה כזאת שלא מוציאים אחוז גבוה מהמשכורת.

זאת באמת השאלה: מה נחשב אחוז גבוה של משכנתא מתוך השכר? 30%? 20%? 40?

עשרים שלושים אחוז זה נחשב סביר, מעבר לזה זה מתחיל להיות מאוד מסוכן.

ספורטה, למה אתה צוחק?

כי אני חושב שכל הקטע אם הדירות יעלו או יירדו, אף אחד לא יודע, כמו שהן התחילו פתאום לזנק. יש פה כשל מבני בכלכלה הישראלית ובכלל בכלכלה העולמית. יש אנשים שיש להם כסף והם קונים ודוחפים את מחירי הדירות למעלה. הממשלה מדברת ומברברת, לא בונה דיור לשכירות לטווח ארוך, לא בונה דיור ציבורי בכלל. כל המבנה של המערכת הוא כזה שהוא תלוי בשוק. הקבלנים רוצים בונים, לא רוצים לא בונים ואני חושב שיותר מ – 25% אסור בשום פנים ואופן לקחת.

25% מהמשכורת לשלם?

כן, 25% לשלם למשכנתא, ואני חושב שיש כאן בעיה מאוד גדולה כי לפחות האזהרות – מזהירים אותנו שתהיה האטה כלכלית, תהיה האטה כלכלית אנשים יפוטרו, אנשים יפוטרו איך הם יחזירו את הכסף? אפילו 25%? אני חושב שבזמן הזה הזהירות היא דבר מאוד חשוב כי בסופו של דבר זה לא כמו בארצות הברית, אנשים לא יכולים לזרוק את המפתח וללכת. הם נשארים חייבים והם חייבים לשלם ואז רודפים אחריהם ואז החיים שלהם, אתה יודע, בזבל.

כן, זו החלטה כלכלית משמעותית מידי מכדי ליפול בה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך