מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

בנק בארה”ב חוזר להעניק משכנתאות סאבפריים

האם אנחנו צפויים למשבר נוסף נוסח 2008? כפי שדווח ב”ביזפורטל” בנק וולס פארגו שב להעניק משכנתאות סאב פריים ללווים וזאת ככל הנראה על מנת להגדיל את תזרים המזומנים של הבנק.

מהן משכנתאות סאב פריים?

מדובר בהלוואות הניתנות ללווים שלהם היסטוריית אשראי גרועה. יש לציין כי בארצות הברית לכל אדם יש דירוג אשראי שמהווה תחזית סטטיסטית לגבי יכולת ההחזר העתידית של הלווה וזאת על סמך  הסכומים שלווה בעבר, האם הצליח להחזיר את ההלוואות שלקח בזמן, האם הצליח לעמוד בכל התשלומים וכדו’. לווים שלהם יש היסטוריית החזרים גרועה נקראים לווי “סאב פריים”.

בשנת 2008 התחולל משבר כלכלי שנבע בחלקו הגדול מקריסת בנקים עקב מתן משכנתאות סאב פריים שהלווים התקשו להחזיר ולכן בשנים האחרונות הבנקים בארצות הברית נמנעים מהענקת הלוואות כאלו, שטומנות בחובן סיכון גבוה.

אלא שיכול להיות שהלקח נלמד, אבל בהחלט ייתכן שהוא נשכח: כאמור, וולס פארגו חוזר להעניק הלוואות סאב פריים. למרות שכרגע לא צפויים להצטרף לפארגו בנקים נוספים, ישנן גופי מימון חוץ בנקאיים שמעניקים הלוואות סאב פריים, אלא שהם ממתגים את ההלוואות שלהם במונחים כמו”תוכנית משכנתא אלטרנטיבית” או “הלוואות הזדמנות שנייה”.

יש לציין כי מאז המשבר ננקטים אמצעים רבים על מנת להימנע מאותן בעיות שגרמו למשבר. בין היתר לא מוענקות עוד הלוואות שמהוות למעלה מ – 100% והלווים נדרשים להציג הון עצמי, היסטוריית אשראי טובה וכדו’. בנוסף, נחקקו חוקים כמו חוק דוד – פראנק שקובע שמונה קריטריונים בהם כל לווה מחוייב לעמוד וכן קובע כי לווים שקיבלו הלוואה למרות שלא עמדו בקריטריונים הנ”ל וכשלו בהחזרתה יוכלו לתבוע את הבנק על כך שהעניק להם הלוואה שלא היה אמור להעניק להם מלכתחילה.

האם די בחוקים אלה כדי להגן על ארה”ב מפני משבר נוסף? יש לקוות כי הטפטוף של פארגו והגופים החוץ בנקאיים לא יהפוך ברבות הימים לשיטפון שיטביע שנית את ארה”ב ובעקבותיה את שאר כלכלות העולם.
ש

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך