מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הרוחות מתלהטות סביב התוכניות לצינון שוק המשכנתאות והדיור

בימים האחרונים התבשרנו על תוכניתו של שר האוצר לקרר את השוק על ידי החלת מע”מ 0 על רכישת דירות חדשות מקבלן, וכצפוי כלכלנים רבים וכן קברניטי המשק יצאו נגד התוכנית וטענו כי לא רק שהיא לא תוריד את מחירי הדיור והמשכנתאות אלא היא אף עלולה לגרום לעלייה בביקושים בשעה שאין היצע שמסוגל לענות עליהם, וכך תגרום לעליית מחירים.

תוכנית נוספת שעומדת על הפרק היא תוכנית להקפאת מחירי השכירות, שמטרתה למנוע את העליות התכופות והרבות בשכר דירה. על פי התוכנית, מחירי השכירות יהיו צמודים בשלוש השנים הקרובות למדד המחירים לצרכן, ולמשכירים יהיה אסור להעלות אותם מעבר לכך. התוכנית תפעל בתחילה בתל אביב ואם היא תצליח היא תורחב לשאר יישובי הארץ.

הצעה נוספת המתגבשת בימים אלה תחייב רוכשי דירות להשקעה להודיע לרשות המיסים מאין לקחו את הכספים.

האם כל התוכניות הללו צפויות לקרר את שוק הדיור והמשכנתאות?

כרגע הביקורות כלפיהן רבות, כאשר בין היתר נגידת בנק ישראל הביעה את הסתייגותה מתוכנית ביטול המע”מ. כתוצאה מכך יצאו נגדה שלוש חברות כנסת מ”יש עתיד” בטענה כי היא עומדת בראשו של גוף שכשל בטיפולו במשבר הדיור ולכן אין לה זכות לתקוף את המהלך האמיץ, כהגדרתן, שמבצע שר האוצר.

מעבר לכך, רבים מהקברניטים והכלכלנים במשק מציינים נקודות בעייתיות בתוכנית ביטול המע”מ, שמפלה מגזרים מסויימים ולכן עלולה שלא לעמוד במבחן בג”ץ. עם זאת, מצע מפלגת יש עתיד דיבר על אפלייה מתקנת למי שמשרתים את המדינה, כך שאין ספק שיש כאן ניסיון לקיים את מה שהובטח לבוחרים.

כך או כך, כרגע הדרך לאישור התוכניות השונות עוד ארוכה, ורק ימים יגידו מה תהיה ההשפעה שלהן על שוק המשכנתאות והנדל”ן, אם בכלל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך