מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

תוכנית הדיור הממשלתית והמשכנתא שלכם

בשבועות האחרונים התבשרנו על אישורה של תוכנית הדיור הלאומית שנהגתה על ידי צוות תשעים הימים של לפיד בידי קבינט הדיור וכעת נראה כי לתוכנית קמו בעיקר מתנגדים וכי איש אינו מאמין כי התוכנית אכן תוכל לשנות את המצב ולהוביל, בסופו של דבר לירידת מחירים בשוק הדירות והמשכנתאות.

בכתבה שפורסמה ב”גלובס” הובאו דבריו של מנכ”ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין, שציין כי התוכנית כלל אינה רלוונטית. לדברי סלבין, התוכנית אמנם קובעת כי יש לאפשר בניית מתחמי דיור על ידי חברות הביטוח, אך הגופים המוסדיים אינם צפויים להכניס את עצמם להרפתקאות כאלה שכן תפקידם העיקרי הוא לדאוג לניהול כספי החוסכים ולהשיג עבורם תשואות מקסימאליות ולא להפוך למשקיעי נדל”ן.

סלבין אף ציין כי לאף גורם אין אינטרס של ממש להביא לירידת מחירי הדיור וכי על הממשלה לזנוח את ההתעסקות בסיסמאות ובמקומה להעניק ערבות לזוגות שיבחרו לגור בפריפריה בבתים שעלותם פחות ממיליון ₪. לטענתו, מהלך כזה עשוי להניע את השוק ולהביא לירידת המחירים המיוחלת.

כמובן שסלבין אינו היחיד שמתנגד לתוכנית: אליו מצטרפים חברי כנסת כדוגמת איציק שמולי, תנועות ירוקות שמתנגדות להריסת שטחים פתוחים לצרכי בנייה, תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית שחוששות מהפקעת השטחים מידי התושבים, ארגונים חברתיים שונים והיד עוד נטויה. ומחירי הדירות והמשכנתאות? הם כנראה ימשיכו להישאר גבוהים גם בזמן הקרוב, עם תוכנית הדיור הלאומית או בלעדיה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך