מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות חיצוני לבנק?

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות חיצוני לבנק? תוכנית הבוקר של ערוץ 10 ניסתה לענות על השאלה.

בתוכנית התארחה רינת מעוז שלדבריה, אנשים שלוקחים משכנתאות בארץ הולכים לבנקים, ל”יועצי משכנתאות” ולא מבינים דבר אחד: מי שיושב שם הוא לא יועץ אלא משווק, שהוא איש המכירות של הבנק.

לדבריה, “יועץ הוא אדם אובייקטיבי, שבודק מבין כל המוצרים שיש לנו בכל השוק איזו משכנתא הכי נכונה. מי שיושב בבנק הוא משווק ולא יועץ, שתפקידו הוא אחד – למכור הלוואה רווחית עבור הבנק. אנשים הרבה פעמים לא יודעים שלמעשה אותם יועצים שיושבים בבנקים הם לאו דווקא אנשים עם תואר ראשון או אוריינטציה פיננסית כמו תואר ראשון במנהל עסקים או בכלכלה. אם הם עוברים קורס של שבועיים והכשרה של חודש זה לאו דווקא מספיק מבחינתי כלווה”.

מעוז הוסיפה ואמרה: אני מכירה הרבה מאוד זוגות שחסכו עשרות אלפי שקלים בכך שלקחו יועץ פרטי. היא המשיכה וסייגה: “יועצי משכנתאות הם לא אנשים שעברו קורס בארץ. זה לא יועץ השקעות שיש לו בחינות של משרד האוצר, הרשות לניירות ערך, עובר התמחות, יש לו רישיון. אין בארץ רישיון… אין מישהו שמסמיך את אותם יועצים” (ולכן, המשתמע מדבריה הוא שכדאי להיזהר בבחירתם).

אז כמה זה עולה לנו?

באשר לשאלת המחיר מעוז מסבירה כי מחיר שימוש בשירותי יועץ חיצוני נע בין 4500 ל – 5000 שקל. החיסכון במשכנתא הוא בדרך כלל של עשרות אלפי שקלים. לדבריה: “הרבה פעמים אני ממליצה לאנשים – זו ההלוואה הכי גדולה בחיים שלכם, עסקה מאוד מאוד גדולה, אל תיקחו ריזיקה. תנו לאנשי המקצוע לעשות את שלהם. אם אתם צריכים עורך דין, אין בעיה לשלם. צריכים טכנאי – משלמים כמה שצריך. על זה אתם חוסכים”?

עוד הוסיפה מעוז והסבירה כי “הרבה פעמים מציעים לאנשים: אנחנו לוקחים 2% + מע”מ מגובה ההלוואה. לא ללכת לשם, משום שזה עלול לצאת סכום גדול. באחד המקרים הגיע אלי זוג צעיר שזה יצא להם סדר גודל של 25 אלף ₪, זוג אחר יצא להם 30,000 אלף שקל, רק לשלם ליועץ. בדרך כלל לוקחים את זה כאחוז מסויים רק כשמדובר על חשבון מוגבל”.

עוד נקודה חשובה שמעוז העלתה היא הדגש. בעת לקיחת ההלוואה רבים שמים את הדגש דווקא על הריבית, בשעה שהם בעצם צריכים לשים את הדגש על התמהיל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך