מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המחירים עולים, האם כדאי לקחת משכנתא?

לאחרונה פורסמו נתוני השמאי הממשלתי שהציגו עליית מחירים שהצביעו על עלייה של אחוז במחירי הדירות בין הרבעונים הראשון והשני של שנת 2013 וכן עליה של חמישה אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. נתונים אלה עלולים להוות חרב פיפיות מאחר והם דוחפים לווים רבים לשוק וכך מסייעים לניפוח הבועה. אז האם אכן כדאי להתנפל על השוק ולקחת משכנתא גבוהה או שמוטב דווקא לחכות מעט, במיוחד אם אין לכם הון עצמי גבוה?

התשובה לשאלה זאת, כמו תמיד, היא מורכבת ואינה אחידה. יש מי שטוען שכל עוד אין אלטרנטיבות השקעה והריבית על המשכנתאות נמוכה המחירים ימשיכו להאמיר, אך לעומתו יש מי שצופה שבטווח הבינוני קרוב תחול דווקא התייצבות מחירים או אפילו ירידה, כפי שפורסם בכתבה בגלובס שהביאה את דבריו של אהוד המאירי, יושב ראש קבוצת שמאים.

מאירי מציין כי לאור ביטולו של הפטור ממס שבח (ינואר 2014) ביחד עם העלייה במס רכישה, אנו צפויים למכירת דירות על ידי המשקיעים, כך שההיצע בשוק יגדל מעט ובמקביל הביקוש מצדם של אותם משקיעים צפוי דווקא לרדת.

אז האם כדאי לרוץ למשכנתא או לחכות על הגדר?

אמנם קשה לענות על השאלה, אך ישנם מקרים מסויימים בהם התשובה היא חד משמעית. כאשר מדובר בזוגות שאין להם תקציב לדירה משלהם, שמתקשים לגייס הון עצמי מינימאלי ושהסיכוי היחיד שלהם להצליח לרכוש נכס הוא למשכן את הבית של ההורים ברור לחלוטין שעדיף להם להמתין, גם במחיר של עליית מחירים חדה לכשירצו לקנות דירה.

לעומת זאת, כאשר מדובר בזוגות מבוססים יותר עם הון עצמי מספק התשובה אינה ברורה כלל, יש שיאמרו שמבחינת זוגות כאלה כל המתנה סופה הפסד כספי ואחרים יטענו שרכישת דירה בתקופה של בועת נדל”ן היא טעות. כך או כך, למרות שנתוני המשכנתאות והדירות בשנים האחרונות אינם מעודדים במיוחד חשוב להימנע מרכישה אימפולסיבית, רק כי “כולם אומרים שהמחירים יעלו”.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך