מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

לקיחת משכנתא בעזרת ההורים?

פרשני לילה כלכלי מנסים לענות על השאלה הנצחית: האם ראוי שהורים יסייעו לילדיהם ברכישת דירה, בעידן שבו המחירים מרקיעים שחקים.

ההון הזה שההורים נותנים להם הוא מלכודת דבש. במה? בכך שזה מפתה אותם לקנות דירה הרבה יותר יקרה מאשר אם הם היו קונים את זה מהכסף שלהם בלבד, וזה מכניס אותם למשכנתא הרבה יותר גדולה, שההחזר החודשי שלה הוא הרבה יותר גדול, וזה מכניס אותם לסחרור כלכלי בלתי אפשרי, של 20 – 30 שנה קדימה.

פרשנינו הערב, אלדד תמיר ואלכס קורן, והם יושבים בשקט אבל יש להם הרבה מה להגיד.

ילדים, אלכס, אתה מממן?

אין ברירה, בסך הכל ילדים שלא מקבלים תמיכה מההורים שלהם בלקיחת משכנתא לא יכולים להחזיק מעמד. עכשיו, הדברים צריכים להיות כמו במטוס. אתה קודם לוקח את המסיכת חמצן לעצמך, ואחרי זה אם נשאר קצת חמצן אתה זורק את זה לילד. במיוחד זה נכון להורים שיש להם עסקים קטנים, ולכן אין להם פנסיה. אנשים חיים היום בקלות, שמונים זה גיל ממוצע, עוברים את זה, ולכן אנשים שאין להם פנסיה, לא צריכים ללכת לפוצץ את הקרנות פנסיה או את הביטוח מנהלים, או את הדברים האלה שיש להם, במשהו כמו, לכל היותר, 20% מההכנסה. הכנסה נטו, אגב, שלא נתבלבל. וחשוב שזה יהיה כך שההורים שמים והילדים גם שמים. לא יכול להיות מצב שהילדים מבזבזים את הכסף כי הם יודעים שיש להם ערימה של פראיירים שהם יכולים לרוץ אליהם.

אבל אלדד, התופעה הזאת לא מובילה לזה שמחירי הדירות עולים? כי אם לילדים לא היה כסף הם היו קונים אולי דירות בפחות, לוקחים משכנתא נמוכה יותר, משקיעים יותר בעבודה. דירות אולי עולות בגלל שיש כסף באמת?

בוא נשים את הדברים רגע ואנחנו אומרים את זה הרבה. בעיית הדיור לא תיפתר אם ההורים יקנו או לא יקנו. בעיית הדיור, ועוד מעט תהיה ממשלה, צריך לגלגל אותה למקום מאוד ספציפי בירושלים. הם צריכים להחליט: רוצים לפתור פעם אחת ולתמיד את הבעיה או לגלגל עיניים. וכולנו צריכים לדעת: הבעיה שם. עכשיו, הורים צריכים לעזור לילדים, זה טבעי שהם יעזרו לילדים ואתה יודע – אף אחד לא רוצה שהילדים שלו יחיו ברחוב.

אז הורה ששואל את עצמו: לתת כסף למשכנתא או לא לתת?

זה עיניין אישי – אם הוא יכול – שייתן. יש לו ברירה? כולנו בסופו של דבר נכנסים למעגל החיים. אתה יודע, לי אישית יש חמישה ילדים שיהיו בריאים, אני צריך לדאוג להם, אני אתן להם כל מה שאני יכול.

הרי מי ששואל את השאלה הזאת זה לא מי שיש לו הרבה, אלא מי שמתלבט מה לעשות, האם לחיות יותר בצמצום?

מה שקורה היום הרבה, דרך אגב רואים את זה, זה שילדים נשארים בבית עד גיל 30. להגיד לך שזה טוב להורים ולילדים? אני לא בטוח. זה לא טוב לאף אחד. יש באמת בעיה – המחירים באמת הביאו לזה שאנחנו משנים את אורח החיים. אבל מה אני כל הזמן אומר? הבעיה הזאת ניתנת לפיתרון. ואנחנו כולנו צריכים לדאוג שיפתרו אותה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך