מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מריו בלכר: על המדינה להעניק משכנתאות מסובסדות לחלשים

בראיון שנערך עם פרופ’ מריו בלכר ב”גלובס” טוען בלכר, מי שראש הממשלה העדיף כמועמד לנגידות בנק ישראל כי אין להעדיף את הייצוא על פני הדיור, כפי שעשה סטנלי פישר. לדבריו, פתרון אפשרי לבעיה הוא סבסוד המשכנתאות לחלשים ובו בעת הטלת מס על דירות יוקרה, בשווי של 600 אלף דולר ומעלה.

כידוע, נתניהו לא היה מעוניין בפיתרון כזה ובכל מקרה בסופו של דבר בלכר לא נבחר לנגיד, כך הפיתרון שהוא הציע לא ייושם. כרגע ריבית בנק ישראל נשארת על כנה ועומדת על 1% בלבד, והשילוב בין הריבית הנמוכה וחוסר האמון של הציבור במהלכי בנק ישראל מביא לכך שהרוכשים עדיין מגיעים בהמוניהם לבנקים, אם כי כרגע נראה כי השוק מתחיל למצות את עצמו, שכן מגבלות בנק ישראל מציבות מעין רף עליון אותו הרוכשים לא יכולים לעבור.

האם המצב בשוק צפוי להשתנות בקרוב? קשה לומר. מרבית הישראלים סבורים כי המחירים ימשיכו לעלות גם בשנה הבאה, ולכן החשש הגדול הוא כי הנבואה תגשים את עצמה והשוק ימשיך להשתולל עד שהמחירים יהיו כה גבוהים עד שרוב הרוכשים לא יוכלו לעמוד בהם, או לחלופין עד שיימצא פיתרון אמיתי לבעיית הדיור בישראל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך