מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מגבלות בנק ישראל הובילו לירידה בלקיחת משכנתאות בנובמבר

כזכור, מגבלות בנק ישראל האחרונות אוסרות על הלווים לקחת משכנתא שההחזר החודשי שלה הוא בשיעור של למעלה מ – 50% מההכנסה החודשית, ואף מקשות על מי שמעוניינים לקחת הלוואות שההחזר החודשי הממוצע בהן גבוה מ – 40% מההכנסה החודשית. כפי שדווח באתר “דה מרקר” התוצאות, ככל הנראה, ניכרות כבר בשיעור המשכנתאות שנלקחו בחודש נובמבר האחרון, בו חלה ירידה של 15% בהיקף נטילת ההלוואות לדיור, זאת לעומת הממוצע בשניים עשר החודשים הקודמים.

כמובן שהבנקים עדיין לא רואים בירידה בקצב לקיחת ההלוואות מגמה גורפת והם טוענים כי רק בעוד מספר חודשים ניתן יהיה לקבוע לאן פונה השוק. כך או כך, אם קוראים את נתוני בנק ישראל מתקופת פרסום המגבלות הנ”ל, ניתן לראות כי 17% מהלווים לקחו משכנתאות בהן שיעור ההחזר היה גבוה מהכנסתם החודשית, ונתון זה בהחלט יכול להסביר את הירידה האמורה.

עוד צויין בכתבה כי גם אם קצב לקיחת המשכנתאות יתחדש בעתיד, עקב מגבלות בנק ישראל ההלוואות עצמן מתאפיינות באיכות גבוהה יותר מעבר עם שיעור נמוך יותר מכלל ההכנסה החודשית של בני הזוג, שיעור מימון של עד 75%, תקופת הלוואה של לא יותר משלושים שנה וכד’ – כלומר מדובר בהלוואות פחות מסוכנות מבחינת הבנקים והלווים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך