מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

חוסר הוודאות מצריך התייחסות אחרת למשכנתא

עם שוך הסערה סביב מינויו של הנגיד פרנקל נראה כי עתידה הכלכלי של המדינה לוטה בערפל. קשה לדעת מי יהיה הנגיד הבא וכיצד הוא יפעל, כלכלת העולם טרם עלתה על דרך המלך, תקציב המדינה אושר בקושי רב והמחאה הבאה קרובה יותר מתמיד. רק דבר אחד וודאי: מי שלקח בשנים האחרונות משכנתא ייאלץ להמשיך לשלם אותה או שיאבד את דירתו.

כתבה שפורסמה ב”טלנירי” מביאה את דבריו של מנכ”ל חברת AMG שטוען: מי שרוצה להגן על עצמו מפני אי הוודאות בארץ ובעולם צריך לקבע לפחות רבע מהמשכנתא במסלול ה”קבועה לא צמודה למדד“. מדובר במסלול המכונה גם בשם מסלול “FIX” שאינו משתנה כלל לאורך תקופת ההלוואה גם אם הריביות או המדדים משתנים.

מאחר וכיום הריבית נמוכה גם במסלולים הקבועים וגם במסלולים שאינם קבועים כדאי מאוד לקבע אותה אך זה אומר שיש לוותר על יתרונותיו של מסלול הפריים. קמינסקי ממליץ לקחת שליש מהתמהיל במסלול זה ואת יתרת המשכנתא לקחת במסלול המשתנה כל 5 שנים, אם כי לדבריו אין מדובר בהמלצה גורפת הנכונה לכל הלקוחות וחשוב להתאים את התמהיל אישית לכל לווה.

הריבית צפויה לרדת, אך כדאי לשקול לקבע חלק מהמשכנתא

ובתוך כך הודיעה היום קרנית פלוג, המשמשת כנגידת בנק ישראל בפועל, כי הריבית בחודש אוגוסט תישאר על כנה (1.25%) ולא תרד. החלטה זאת באה על רקע העובדה שטרם התמנה נגיד חדש ולמרות שהמצב המאקרו כלכלי בעולם, יחד עם הירידות בשער הדולר לעומת השקל, מצביעים על הצורך בהורדת ריבית בזמן הקרוב ואולי אפילו בחודש הבא.

יש לציין כי המרוויחים העיקריים מירידת הריבית הם מי שלקחו שיעור ניכר מהמשכנתא במסלול הפריים. אך כפי שציין עמית קמינסקי – התקופה הקרובה אינה צפויה להתאפיין ביציבות רבה ולכן דווקא היום, כשהריבית נמוכה מאוד, כדאי לשקול לקבע חלק ממנה במסלול קבועה לא צמודה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך