מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ההגבלות על המשכנתא העלו את מחירי הדיור

כתבה שפורסמה ב”דה מרקר” מציינת כי מנתונים שעובדו על ידי “התאחדות בוני הארץ” עולה כי ההגבלות שהטיל בנק ישראל על המשכנתאות יצרו מצב אבסורדי לפיו מחירי השכירויות בארץ עלו. הסיבה לכך, לדברי אנשי ההתאחדות, היא שההגבלות השונות גרמו לזוגות רבים לוותר על חלום הדירה ולפנות לשוק השכירות וכתוצאה מכך חלה עלייה בביקושים שהובילה לעליית מחירים.

בכתבה צויין כי בין השנים 2010 ל – 2012 הוטלו 4 מגבלות על המשכנתאות, והנתונים מעלים כי אם באופן ממוצע, שיעור עליית מחירי השכירות החודשית הממוצעת עומד על 0.29, הרי שבחודשים שלאחר כל הגבלה קצב עליית המחירים עלה בשיעור הגבוה בכ – 30% מהשיעור הממוצע.

במילים אחרות, הנגיד אולי התכוון לעצור את הנסיקה במחירי הדיור אך בפועל, לא רק שהוא לא הצליח בכך אלא שהוא אף גרם למחירי השכירויות להשתולל ובכך יצר בעיה קשה עבור זוגות צעירים הזקוקים למקום מגורים כזה או אחר.

בכתבה הובאו דבריו של כלכלן ההתאחדות, זיו לזר, שציין כי אמנם היו גורמים נוספים שהובילו לעליית המחירים, שחלה במקביל לעליית מחירי הדיור, אולם קשה להתעלם מהאצה לאחר ההגבלות ולהערכתו האצה דומה עלולה לחול בעקבות ההגבלה שהוטלה בפברואר האחרון.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך