מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

רווקים פלוס משכנתא

כשחושבים על משכנתא החיבור הטבעי הוא לזוג צעיר ששרק התחתן וכעת רוכש את הדירה הראשונה שלו. אבל עם גיל הנישואין העולה, הרבה יותר רווקים מעדיפים היום לוותר על ההוצאה הגדולה של שכירות ולקחת משכנתא לבד. עד כמה התופעה הזאת רחבה ולמי זה משתלם? בכתבה של עדי נגר:

כשמחירי השכירות בשמיים וגיל הנישואין הממוצע ממשיך לטפס, יותר ויותר רווקים לוקחים משכנתאות ורוכשים דירות.

“מחירי השכירות עלו דרמטית בשנה האחרונה, ורווק שמשלם היום באיזור דרום תל אביב על דירת שני חדרים כ – 5000 שקל, עושה את החשבון מהר מאוד שעם הריביות הנמוכות והנוחות שיש בשוק הוא יכול לגייס לעצמו סך משכנתא גבוה יחד עם הון עצמי שהוא צבר”.

ברבעון הראשון של 2012 נרשמה עלייה של כ – 25% במספר הרווקים שנעזרו בבנקים, לקחו משכנתא ורכשו נכס.

“אני קניתי דירה של 67 מטר בבניין פה שנמצא מולנו, דירת שני חדרים, קניתי אותה לפני חצי שנה. למרות שאני רווק, הרגשתי שזה זמן נכון לעשות את ההשקעה הזאת, בעיקר בגלל המצב של המשק ושל הדירות, שהן ירדו קצת, וחשבתי שזו הזדמנות טובה כי האיזור הזה הוא איזור נורא מתפתח” אומר אריאל שחר, שרכש דירה בפלורנטין.

ולא מדובר רק בערים הגדולות: שלושת הערים שבהן נרשם זינוק במספר הרווקים שרכשו דירה הן רמלה, ראשון לציון ואור עקיבא. רוב הרווקים רוכשים דירות קטנות יחסית, של שניים עד שניים וחצי חדרים, גם יד שנייה וגם חדשות. בחלק המקרים המטרה היא השקעה ולא מגורים.

חוסכים הון יפה, לא נעזרים בהורים כדי לקחת משכנתא

“עבור חבר’ה בגיל 35 ומעלה עם הכנסה מעל לממוצע, אקדמאים, זה אותם חבר’ה שלמעשה עובדים שנים לא מועטות וצברו הון עצמי יפה. הם קונים דירות במחיר של 1,200,000 – 1,300,000″, אומר עידן אלקבץ.

“אני קניתי את הדירה והחלטתי שבשלב הראשון בגלל שאין לי כל כך את הצורך לגור בדירה לבד, אני מעדיף לגור עם שותף ובעצם לחסוך כרגע את האקסטרה כסף הזה, לכן החלטתי להשכיר את הדירה הזאת, מה שמכסה את העלות של המשכנתא ואני רואה את זה כמובן כהשקעה לכל דבר” מוסיף אריאל שחר.

בשונה מהזוגות שמקבלים בדרך כלל תמיכה מההורים, את רוב ההון העצמי חסך הרווק לבד במשך כעשור.

“ההורים לא עזרו בכלל, הכל פשוט מעבודה, עבודה קשה, מתמידה, חסכונות, פקדונות של הצבא, לא יותר מזה. הצלחתי לצבור 450,000 שקלים” אומר אייל מזרחי, רווק שרכש דירה ברחובות.

“מדובר ברווקים שהם עם הכנסות גבוהות מעל הממוצע, הם חוסכים בין 40 ל – 50 אלף שקל בשנה. אגב, הם מגיעים גם עם הון עצמי יותר גבוה מ – 300 – 350, הם מגיעים עם 450 – 500 אלף שקל. הם לא הולכים לדירות יוקרה, הם קונים דירות בשווי מיליון – מיליון מאתיים, לא מעבר לזה, עם משכנתא הגיונית” אומר אלקבץ.

“אני כמובן לא פוסל את האפשרות של לעבור לגור בדירה הזאת בעתיד, כתא משפחתי קטן, זו דירה שהיא מספיק גדולה וזו גם הייתה המחשבה של השקעה אבל גם מקום שאני אוכל לגור וליהנות בו לתקופה של מספר שנים” מוסיף שחר.

ובסטטוס החדש הזה הם גם ממש לא מתביישים: “כן, אפשר להגיד: אני רווק פלוס משכנתא”

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך