מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

קרנית פלוג: ייתכנו צעדים נוספים להגבלת המשכנתאות

בועידת הפיננסים של “דה מרקר” אמרה פלוג כי אם הדבר יידרש, צפויים צעדים נוספים להגבלת המשכנתאות וכי בנק ישראל מוטרד מהקצב המהיר שבו היקף ההלוואות לדיור גדל כמו גם מהעובדה שהנתח שהן תופסות מכלל תיק האשראי של הבנקים ממשיך לעלות.

עם כל זאת, פלוג ציינה כי מספר התחלות וסיומות הבנייה כיום הוא גבוה מהגידול במספר משקי הבית בארץ, כך שאם ההיצע ימשיך לגדול צפויה התמתנות ואף ירידת מחירים בתחום.

לאחרונה מתקיים ויכוח עז באשר יעילות הצעדים השונים שנועדו להגדלת ההיצע. רבים טוענים כי לא רק שהם אינם מספיקים, הם גם לא פותרים את הבעיות המרכזיות בתחום וחמור מכך – לא מטפלים בכשלים שגרמו למצב הנוכחי. אחרים, כמו פלוג, טוענים כי הצעדים הנ”ל יכולים להביא בסופו של דבר לתוצאה הרצויה של התמתנות בשוק.

קשה לדעות מי משני הצדדים צודק, אך אין ספק כי אם המצב הנוכחי יימשך אנחנו עתידים לראות מגבלות נוספות על המשכנתאות שיצטרפו למגבלות הרבות שהוטלו בשנים האחרונות. אלה אמנם לא הביאו לירידת המחירים המיוחלת אך בהחלט סייעו למתן מעט את העליות החריפות בתחום.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך