מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

גם עמוד ענן לא קירר את שוק המשכנתאות

נתונים שפורסמו על ידי “גלובס” מראים כי בחודש נובמבר נלקחו משכנתאות בהיקפים הגבוהים בכ – 50% מהחודש הקודם, המגיעים לסכום של כ – 4.2 מיליארד שקלים.

יש לציין כי אפילו במהלך מבצע עמוד ענן, בו חלו ירידות בתחום, בכל זאת נרשמו היקפי לקיחת משכנתאות גבוהים. הצפי הוא לעלייה בהיקפים גם במהלך חודש דצמבר, שבו עדיין יהיו לווים שיוכלו לקחת הלוואה שאינה תואמת את ההנחיות החדשות של בנק ישראל (באשר להגבלת אחוז המימון).

אם כן, האם המגבלות החדשות של בנק ישראל לא השפיעו על השוק?

ההערכות הן שכרגע לא ניתן לדעת זאת בברור, אלא רק בעוד כמה חודשים. באופן מסורתי, בתחילת שנה אזרחית חלה ירידה בהיקפי המשכנתאות, כך שההערכה היא שכבר בחודשים הקרובים תחול ירידה כלשהיא ואז יהיה ניתן לדעת עד כמה השפיעו המגבלות החדשות, אם בכלל.

יש לציין כי למרות כל המגבלות שהוכנסו בשנים האחרונות, נגיד בנק ישראל עדיין לא עשה שימוש במה שמכונה “נשק יום הדין” – מגבלה על כל המשכנתאות באחוז מימון גבוה (כרגע המגבלה חלה בעיקר על המשקיעים ולא על רוכשי דירות למגורים). נראה כי אם המצב בשוק ימשיך, הוא עלול לנקוט בצעדים חריפים יותר אך כרגע מוקדם לחזות מה יילד יום.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך