מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

צעד לקירור שוק הנדל”ן והמשכנתאות – מיסוי דירות יוקרה

במסגרת דיון שנערך בועדת הכספים של הכנסת, חשף יושב ראש ראשות המיסים את הצעדים המתגבשים למיסוי דירות יוקרה. בין היתר מתכוונת רשות המסים לקבוע תקרה לפטורים ממס שבח כאשר מדובר בדירה יחידה למגורים וכן להוסיף מדרגות של מס רכישה למשקיעי חוץ על מנת לקרר את שוק המשכנתאות והנדל”ן. זאת כפי שדווח ב”כלכליסט”.

יש לציין כי הוועדה אישרה את הארכת הוראת השעה במיסוי המקרקעין שמטרתה להקל על רוכשי דירה יחידה ועל הזוגות הצעירים בכללם, לפיה פטור ממס רכישה על דירות בסכום של עד 1,470,000 יינתן עד סוף 2014. אנשי משרד האוצר ורשות המסים הודיעו לוועדת הכספים כי הם מתכוונים להגיש לוועדה תוכנית שתטפל במשקיעים ובתושבי חוץ אשר בבעלותם דירה בארץ וכן ברוכשי דירות יוקרה.

ראש רשות המסים ציין כי הוא רואה לנגד עיניו את הצורך בסיוע לזוגות הצעירים המבקשים לרכוש דירה. בכתבה הובאו גם דבריו של  איש משרד האוצר, ראובן קוגן, שציין כי בימינו קורמת עור וגידים תוכנית שמטרתה להתמודד עם המשבר בשוק הדיור והמשכנתאות, תוך סיוע לזוגות הצעירים מחד וחסימת המשקיעים מאידך.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות רכישת דירות להשקעה הפכה לפופולארית למדי, עקב הריביות הנמוכות בשוק והיעדר אפיקי השקעה כדאיים יותר. כל עוד מצב זה נמשך המשקיעים לא צפויים לעזוב את השוק, אם כי עצם העובדה שהן האוצר והן רשות המיסים עוסקים בנושא מעורר תקווה כלשהיא לשינוי המיוחל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך