מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מיחזור משכנתא לאור ירידת הריבית

רגע לפני עליית המע”מ, הישראלים הסתערו על שוק הנדל”ן ורכשו משכנתאות בהיקף של יותר מ – 5 מיליארד וחצי שקלים, וזה קורה רק בחודש מאי. אורי בלטר, שלום.

מספרים חסרי תקדים?

כן. עלייה של כ – 40 אחוזים מהממוצע החודשי במהלך השנה, שעמד על כ – 4 מיליארד שקלים, וזה ביחד עם משרד השיכון שמספר לנו כמה מסוכן לקחת עכשיו משכנתאות ושלא ניקח הלוואה באיזושהיא ריבית שמאוחר יותר תעלה ולא נדע איך להתמודד עם ההחזר החודשי.

אז אנחנו רוצים לתת קצת טיפים לכל רוכשי המשכנתאות:

למיניהם איך להיזהר ואיך להרוויח אולי.

כן, אנחנו פונים בעיקר לבעלי ההלוואות שלקחו משכנתא בעבר ורוצים למחזר אותה. אנחנו נותנים דוגמא של הלוואה של כ – 700,000 שקלים שנלקחה, בוא נאמר, בשנת 2000. אנחנו יכולים לראות שמי שלקח אז את ההלוואה בריבית קבועה ההחזר החודשי שלו עומד היום על כ – 6000 שקלים ואם הוא יבצע מיחזור משכנתא, יפנה לבנק, יברר מה ניתן לעשות כדי לייצר החזר נמוך יותר, הוא יכול להגיע להחזר של כ – 5400, זה חיסכון של כ – 770 שקלים לחודש, בהחלט לא עיניין של מה בכך. ואם אנחנו לוקחים הלוואה שנלקחה בתקופה האחרונה, בשנת 2010, לא משהו רחוק, שוב, משפחה שלקחה הלוואה קבועה, אנחנו רואים שהם יכולים להגיע להחזר של כ – 350 שקלים לחודש. כשאנחנו פורסים את זה לשנה מדובר בסכום ששווה לעשות את המאמץ בשבילו, שווה ללכת ולבדוק כיצד ניתן למחזר את ההלוואה ולהקטין את ההחזר החודשי.

אבל בוא גם נזכיר שיש הרבה סיכונים כמובן, כי אם הם לוקחים את משכנתא בפריים היא גם יכולה לדלג למעלה בעוד כמה חודשים כך שלא נוכל לעמוד בהחזרים.

נכון. אנחנו אמנם לוקחים פה איזשהוא סיכון, אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר בהפרשים בחיסכון האופציונאלי, כל כך גבוהים, אולי שווה לקחת את הסיכון ובטח שווה לבדוק את זה. אנחנו יכולים לשמוע מה נאמר לנו היום על ידי עידן אלקבץ בדיוק בנושא הזה:

אנשים בתחושה שכשהם לוקחים הלוואה הם לוקחים אותה לפעם אחת ולא נוגעים בה ולמעשה הם מפספסים את האלטרנטיבה, את האופציה, לבוא פעם בתקופה ולבדוק את ההלוואה, האם כדאי למחזר. הסיבה השנייה היא חשש מאוד גדול מהתהליך, כי בסופו של דבר מיחזור המשכנתא זה תהליך שהוא מורכב, הוא ארוך, ואנשים בגלל התהליך הזה נמנעים בכלל מלהגיע לבנק.

טעות שיכולה לעלות להם במאות אלפי שקלים, ההימנעות הזאת.

חייבים ללכת לבנק, חייבים לבדוק, לא לפחד. מדובר פה בסכומים אסטרונומיים שיכולים לעזור לכל משק בית ממוצע לעבור את החודש בצורה יותר קלה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך