מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

החל מ – 2013: ביטוח המשכנתא שלכם יוזל

בשורה טובה ללווים: שר האוצר חתם על תקנות אשר יגבילו את עמלות הבנקים על ביטוחי משכנתא, זאת כפי שדווח באתר NRG מעריב. תקנות אלה ייכנסו לתוקף החל מה – 1 לינואר, 2013. השינוי יתבצע בהדרגה: כיום, תקרת העמלה שגובים הבנקים על הביטוח עומדת על 40% מכלל הפרמיה, החל מ – 2013 התקרה תעמוד על 25% בלבד, והחל מ – 2015 היא תעמוד על 20% בלבד.

יש לציין כי רק מי שירכוש או יחדש את ביטוח המשכנתא שלו אחרי  1.1.2013 יזכה ליהנות מהתקנות (כלומר הן לא יחולו רטרואקטיבית). בנוסף, ההגבלה הנ”ל תחול רק על ביטוח הנכס ולא על ביטוח חיים, אך ייתכן שבעתיד גם העמלה על ביטוח החיים תוגבל.

עוד יש לומר כי הגבלות אלה ישפיעו בעיקר על הבנקים ולא על חברות הביטוח, שגם הן מציעות את הפוליסות האמורות. הסיבה לכך פשוטה: היות ובקרב סוכנויות וחברות הביטוח יש תחרות גדולה, העמלות שלהן על הביטוחים הן נמוכות בהרבה מאלה של הבנקים ובדרך כלל הן לא מגיעות ליותר מ – 20% מהפרמיה.

כמה כסף תחסכו?

בדיקה שביצע מעריב העלתה כי כאשר מדובר בדירה שעלותה 1.5 מיליון, שנרכשה ב – 60% מימון וב – 40% עמלה על הפרמיה, ייהנו בעלי הדירה מהוזלה של 200 – 300 שקלים בשנה שיצטברו לכדי 4000 – 6000 שקלים לאורך חיי המשכנתא (בהנחה שמדובר על הלוואה ל – 20 שנה).

מידת החיסכון שלכם תלויה בין היתר באחוז העמלה ששולמה בעבר וגובה ההלוואה, אך היות ובדרך כלל הבנקים נהגו לגבות את תקרת העמלה המקסימאלית, לקוחות רבים יזכו ליהנות מהוזלה משמעותית.

חשוב לומר כי חרף העובדה ששטייניץ ביקש להחיל את מלוא ההגבלה על העמלות כבר ב – 2012, הוא התרצה בסופו של דבר לבנקים שביקשו זמן להיערך, וזאת הסיבה שההגבלה תחול במדורג.

ומה עושים עד שהתקנות יחולו?

אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא כבר עכשיו, חשוב שתבצעו סקר שוק מקיף בין הבנקים וחברות הביטוח. שימו לב לא רק למחיריהן של הפוליסות המוצעות לכם אלא גם לכיסוי שהן מעניקות וודאו כי במקרה של נזק, הביטוח אכן יכסה אתכם לחלוטין.

חשוב לזכור שבסופו של דבר ביטוח המשכנתא מכסה קודם כל את הבנקים ולא אתכם. במקרה שביתכם אכן יינזק, חברת הביטוח תעביר קודם כל את הכספים לבנק, והיתרה, אם תישאר תעבור אליכם ולכן כדאי לנקוט במשנה זהירות בתחום.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך