מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מאיפה לוקחים רוכשי הדירות את הכסף למשכנתא

מחירי הדירות ממשיכים לעלות ורוכשי הדירות חייבים להציג הון עצמי של לפחות 25% מעלות הדירה על מנת לקבל משכנתא. היות והצמיחה בישראל כבר ידעה ימים יפים יותר, השכר הממוצע נותר תקוע ויוקר המחיה רק הולך ועולה, נשאלת השאלה מהיכן לוקחים אותם זוגות צעירים את הכספים הדרושים לרכישת דירה?

מדגם שנערך על ידי “כלכליסט” ובחן זוגות בני 30-45 מראה כמה מקורות מרכזיים ומדאיגים בהם נעזרים הזוגות כדי לעמוד בתנאי הסף למשכנתא:

  • עזרת הורים – 72% מהזוגות נעזרו בהוריהם על מנת לרכוש דירה, כאשר 52% מאותם לווים קיבלו מההורים סכומים של עד 200 אלף שקלים. יש לציין כי זוגות בני כל המגזרים נעזרו בהוריהם על מנת לרכוש את הדירה, כאשר 76% מבני המעמד הגבוה (אלה שמרוויחים הרבה מעל הממוצע) קיבלו גם הם עזרה כספית מההורים.
  • הלוואה נוספת – כשישית מכלל המשתתפים, כלומר כ – 17% נאלצו ליטול הלוואה נוספת על מנת לעמוד בהון העצמי הדרוש לקבלת משכנתא. יש לציין כי דווקא מי שמרוויחים יותר נוטים יותר לקחת הלוואות כאלה – כ – 20% מהם לקחו הלוואה לצורך השגת הון עצמי לעומת כ – 14% מקרב מי שהכנסתם נמוכה מאוד ביחס לההכנסה הממוצעת.
  • שבירת חסכונות – מקור נוסף שהכתבה מציינת הוא חסכונות, אותם שוברים הרוכשים על מנת להגיע להון העצמי הדרוש.

נתון מדאיג נוסף הוא שחלק מהרוכשים נאלצים לשלב בין כמה מהאפשרויות הנ”ל – כלומר להיעזר בהורים, לקחת הלוואה ולשבור חסכונות גם יחד. המשמעות היא שאותם לווים למעשה נותרים בלי כספים או גב כלכלי לשעת חירום, ואם יתרחש משבר כלכלי בארץ או משבר אישי בחייהם הם עלולים למצוא את עצמם חסרי כל, פשוטו כמשמעו. אין ספק כי המצב הזה לבדו מצריך סוג של התערבות ממשלתית, אך האם היא אי פעם תגיע והאם זה לא יהיה מאוחר מידי – אלו הן שאלות רלוונטיות שקשה מאוד לתת עליהן תשובה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך