מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ביטוח חיים למשכנתא – חברות הביטוח מתחמקות מלשלם

בכתבה שפורסמה ב”כלכליסט” מתוארת שיטתן המכעיסה והמדאיגה של חברות הביטוח, אשר מנסות להימנע בכל מחיר מלפצות את המבוטחים שלהם במקרה שאחד הלווים נפטר לפני תום תקופת תשלום המשכנתא.

כידוע, כל זוג שלוקח את ההלוואה נדרש לבצע ביטוח משכנתא הנחלק לשניים: ביטוח דירה וביטוח חיים. בעוד שביטוח הדירה אמור לכסות את הלווים במקרה של נזק לדירה הממושכנת, ביטוח החיים אמור לכסות את מלוא יתרת ההלוואה במקרה שבו אחד הלווים נפטר לפני תום תשלומי ההלוואה וכך להגן על היורשים מאובדן הדירה במקרה של אובדן ההכנסה. אך התנהלותן של חברות הביטוח כמוה כהתנהלות כרישים, המנצלים את מצוקת טרפם. התוצאה: לווים רבים נאלצים להתכתש עם המבטחים על מנת להשיג את מה שמגיע להם כחוק.

כיצד מצליחות החברות להתחמק מתשלום ביטוח המשכנתא?

ככלל, לחברות הביטוח יש מספר טיעונים מרכזיים בהן הן עושות שימוש כאשר אחד הלווים נפטר והן מריחות הזדמנות להתחמק מתשלום הפוליסה:

  • המבוטחים לא שילמו את הפרמיות ולכן הפוליסה מבוטלת
  • המבוטחים הפסיקו להפריש לתשלום הפוליסה ולכן היא מבוטלת
  • האירוע הביטוחי אינו מכוסה על ידי הפוליסה או שהוא לא התקיים כלל
  • והטענה האהובה ביותר על חברות הביטוח: טענת האי – גילוי: המבוטח לא ציין בפני חברת הביטוח כי הוא נוטל תרופות, חולה במחלה כלשהיא, בעל בעיה רפואית כלשהיא, שלו היה מציינה מבעוד מועד הוא לא היה זוכה בפוליסה כלל או שהיא הייתה נמכרת לו במחיר גבוה יותר/המצב ממנו הוא סובל היה מוחרג (כלומר מוצא החוצה) מהפוליסה.

במקרים רבים נראה כאילו לחברת הביטוח יש תיק מרשים למדי שאכן מאפשר לה להימנע מהתשלום אך לעיתים קרובות אין זה כך. לדוגמא: לעיתים קרובות המבוטח כלל לא נשאל על אותו מצב רפואי בגינו מבקשת חברת הביטוח להתחמק מתשלום. במקרים אחרים למצב הרפואי שהוסתר לכאורה אין משמעות של ממש והוא לא היה עלול לגרום לפטירתו של המטופל ולעיתים גם אם הוסתר מצב רפואי “חמור” אין לו כל קשר לסיבת מותו של המבוטח וחברת הביטוח אינה יכולה להיתלות בו כדי לבטל את הפוליסה.

בנוסף, חשוב להבין כי לעיתים יהיה על חברת הביטוח להוכיח כי הלווה אכן הסתיר ממנה את מצבו הרפואי בכוונה תחילה וזאת על מנת להונות אותה. במידה וחברת הביטוח לא תצליח לעשות זאת יהיה עליה לשלם את מלוא סכום יתרת המשכנתא.

נקודה נוספת שמצויינת בכתבה היא שחברות הביטוח נוטות לדחות תביעות באופן “אוטומאטי” וזאת בניגוד לכללי הפוליסה ותוך ניצול חוסר הידע (וחוסר הישע) של המבוטחים. המסקנה אם כן היא ברורה: אם אתם נדרשים (חלילה) לתבוע את סכום ביטוח החיים למשכנתא שלכם, אל תוותרו ובוודאי שאל תתייאשו מהעיניין לפני ביצוע בדיקה משפטית מקצועית מטעמכם. בהחלט ייתכן כי הבדיקה תגלה כי למרות שחברת הביטוח דחתה את תביעתכם לקבל את הכסף עליה לשלם לכם את הסכום במלואו, עד האגורה האחרונה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך