מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

מחשבון עמלת פרעון מוקדם

מחשבון עמלת פירעון מוקדם מסייע לכם לחשב את העמלה שיהיה עליכם לשלם במידה ותחליטו להחזיר את ההלוואה לפני הזמן שנקבע בחוזה שלכם.

על מנת להשתמש במחשבון עליכם למלא את הנתונים בשדות השונים ולבסוף ללחוץ על “חשב“. כמובן שמומלץ “לשחק” עם הנתונים ולנסות לראות האם תוכלו לחסוך בעמלה באופן כלשהוא.

סעיף ערך
סכום ההלואה
תקופה בשנים

ריבית שנתית של המשכנתא
ריבית שנתית ביום הפרעון המוקדם
מספר החודשים שעבר מאז תחילת המשכנתא ועד יום הפרעון


חשב
סעיף ערך
החזר חודשי כיום
עמלת פרעון מוקדם



באילו מקרים יהיה עלינו לשלם עמלת פירעון מוקדם?

הבנק יחייב אתכם בעמלת פירעון מוקדם במקרה שתחזירו את כל המשכנתא שלקחתם או חלק ממנה לפני הזמן הקבוע בחוזה שלכם. בנוסף, העמלה נגבית גם במקרה של מיחזור משכנתא.

שימו לב – את העמלה תיאלצו לשלם רק במסלול ריבית קבועה (ולא במסלול הפריים למשל) ורק אם הריבית ירדה מאז שלקחתם משכנתא! לדוגמא, אם הריבית כאשר לקחתם את ההלוואה הייתה בשיעור של 5% ובזמן שאתם מתכוונים לפרוע שיעורה הוא רק 4.9% אתם תיאלצו לשלם את העמלה. לעומת זאת אם הריבית נשארה כפי שהיא או עלתה מעל 5% תוכלו לפרוע את ההלוואה ללא העמלה.

מה ההיגיון העומד מאחורי תשלום העמלה (או: מדוע הבנקים גובים מאיתנו עוד ועוד כספים)?

בעבר נהוג היה לומר שהבנקים פשוט מגינים על עצמם מהפסדי הריביות שהם היו אמורים לגבות מכם בעתיד…. אבל בתקופה האחרונה מתחולל ויכוח סביב הנושא בעקבות מחקרו של ד”ר דני בן שחר, הטען כי יש לבטל את העמלה מאחר ואינה רלוונטית למצב השוק בימינו והיא פוגעת בלווים ללא הצדקה חברתית, כלכלית או משפטית. יש לציין כי דבריו של בן שחר עוררו הדים וספקולציות – ובתגובה המפקח על הבנקים הודיע שהעמלה תשתנה. נסכם ונאמר ששווה לעקוב אחר הנושא, ייתכנו הפתעות.

מחשבון עמלת פירעון מוקדם הראה שעלי לשלם עמלה של עשרות אלפי שקלים. האם זה ייתכן?

במידה והסכום שאתם פורעים הוא גבוה, נותרו לכם מספר שנים עד לסיום החוזה המשכנתא והריביות ירדו משמעותית אתם בהחלט עלולים למצוא את עצמכם מול עמלה גבוהה מאוד! במקרים מסויימים העמלה פוגעת קשות בכדאיות של הפירעון או המיחזור ולכן כדאי ללמוד את הנושא היטב ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי שמבינים בתחום.

האם קיימים הבדלים בין הבנקים בגובה העמלה?

התשובה היא לא. חישוב העמלה מתבצע על פי נוסחה קבועה וזהה המשותפת לכל הבנקים.

האם יש דרכים לחסוך או להימנע מהעמלה לחלוטין?

במקרים מסויימים התשובה היא כן, ועל כך הרחבנו בדף העוסק בנושא (למידע נוסף לחצו על הלינק).

שימו לב ששימוש במחשבון עמלת הפירעון שלפניכם יכול לסייע לכם לראות עד כמה דחיית הפירעון או שינוי בריביות העתידיות יחסכו לכם במידה ותחלטו לחכות בסבלנות. כמובן שתמיד יש לקחת בחשבון את האפשרות שהריביות ירדו או שתמצאו שימוש אחר לכסף המיועד לפירעון וכך תפספסו הזדמנות חשובה….

בשורה התחתונה העצה הטובה ביותר היא לקחת בחשבון את כל הנתונים ולא לפעול לפני שחישבתם את הסיכונים!

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך