מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המשכנתאות ומדיניות הריבית של בנק ישראל

בימים האחרונים הוחלט בבנק ישראל להוריד את הריבית לרמה של 1%, הורדה שבאה אחרי שתי ההפחתות הרצופות שבוצעו במאי. מטבע הדברים מי שכבר לקח משכנתא בוודאי שמח על המהלך, אך במשק הישראלי נשמעים לא מעט קולות נגד מדיניות בנק ישראל שתורמת, לדעת רבים, להתנפחות בועת נדל”ן שעלולה להביא לבכייה לדורות.

בכתבה שפורסמה עוד לפני החלטת הריבית מציע ארז כהן (לשעבר יושב ראש לשכת המקרקעין) כי יש לשקול מהלך של קיבוע הריבית הנמוכה לחמש השנים הבאות למשפרי דיור וזוגות צעירים שלקחו הלוואה בהחזר חודשי של מעל 3500 שקלים חדשים.

המטרה של מהלך כזה, לדבריו, היא להגן על אותם לווים שלקחו הלוואות גדולות ומצויים בסכנה של חוסר עמידה בהחזרים. אם ריבית המשכנתא תהיה מקובעת אך הריבית במשק תשתנה יוכל בנק ישראל להתאים את רמת הריבית למתרחש במשק הישראלי ובכלכלת העולם וזאת מבלי להשפיע על הלווים, כך שקברניטי המשק יוכלו להעלות אותה ככל שיידרש מבלי חשש לפגיעה במי שכבר לקחו הלוואה גדולה.

כהן גם מזהיר מפני פגיעה במשקיעים שמהווים, לדבריו, את “הקטר” של השוק.

רק לאחרונה הזהיר כהן מפני משבר חמור שעלול לפקוד את לווי המשכנתאות עוד בשנה הקרובה והצעתו הנוכחית באה למנוע מצב שבו לווים רבים יקלעו למצב של חדלות פירעון עקב עליית ריבית ועלייה באבטלה.

זמן לא רב לאחר שפורסמו דבריו של כהן פורסמה החלטת בנק ישראל על הורדת הריבית, כך שכרגע נראה כי איש לא מתייחס לאזהרותיו באשר לקשיים הצפויים ללווים ובאשר למדיניות שיש לנקוט. האם התחזיות השחורות צפויות להתממש? זאת נדע רק בשנים הבאות, כאשר כוח העמידה של הלווים יעמוד למבחן.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך