מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

העלאת אחוז המימון תחול גם על זוגות צעירים

10.08.2010

כך עולה מתשובתו של רוני חזקיהו (הלא הוא המפקח על הבנקים) לח”כ כרמל שאמה. כפי שדווח באתר “דה מרקר” התשובה ניתנה במכתב ששלח חזקיהו לח”כ שאמה. לטענתו של הנ”ל אכן נשקלה אפשרות להחריג גורמים כאלה ואחרים מההנחיה החדשה אך הדבר נפסל על הסף, או במילים פשוטות – ההנחיות האמורות באשר להעלאת אחוז מימון המשכנתא יחולו על כולנו.

לדבריו של חזקיהו, עקב הריביות הנמוכות מחד ומחירי הדירות הגבוהים מאידך, לווי משכנתא רבים לקחו הלוואות מסוכנות – המתאפיינות הן באחוזי מימון גבוהים והן בסכומים גדולים וזאת על מנת לרכוש דירות יקרות. שינויים בעולם הכלכלה עלולים להערים לא מעט קשיים על לווים אלה, לכן לטובת ציבור הלווים יש לרסן את נסיקת מחירי הדירות.

לדבריו השפעת ההנחיה על גורמים כמו הריביות תהיה “מדודה” ומטרתה לעודד זהירות והפעלת שיקול דעת הן מצד לווי המשכנתא והן מצד מעניקי המשכנתא. עוד אמר חזקיהו כי לרשותו עומדים כלים מוגבלים שלא מאפשרים לו לפתור את בעיית הדיור בכללותה.

בתגובה אמר ח”כ שאמה כי ההנחיות החדשות הן אמנם צעד בכיוון הנכון אך בכל הקשור לאוכלוסיות כמו זכאי משרד הבינוי והשיכון הן מהוות הכבדה שלא לצורך. לדבריו, היות וקבוצת אוכלוסיה זאת אינה אחראית לעלייה התלולה במחירי הדיור יש להקל עליה באמצעות חקיקה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך