מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

לא רק היקף המשכנתאות – גם אחוז המימון עלה

בחודש מאי האחרון נרשם זינוק של ממש בהיקפי המשכנתאות שנלקחו, זאת כתוצאה מעליית המע”מ שחלה בחודש יוני, ממנה ביקשו רוכשי הדירה הראשונה להימנע. אלא שעתה מתברר כי לא רק היקפי המשכנתאות עלו אלא גם אחוזי המימון שלקחו הרוכשים: נתוני בנק ישראל מגלים כי חלה עליה חדה של 52% בהיקפי ההלוואות שנלקחו באחוזי מימון גבוהים כאשר 38% מכלל ההלוואות נלקחו באחוז מימון הגבוה מ – 60%.

יש לציין כי עלייה נוספת נרשמה גם בגובה ההחזר מתוך הכנסתם של בני הזוג, כאשר 22% מהלווים שלקחו משכנתא בחודש מאי יחזירו בין 30 ל – 40% מתוך הכנסתם החודשית לתשלום ההלוואה. מדובר בעלייה של 41% – נתון מדאיג, לאור העובדה שהחזר גבוה לעומת ההכנסה עלול, בבוא היום, להוביל לכך שהלווים יתקשו בהחזר ההלוואה ויאבדו את ביתם.

ככל הנראה, מעבר לעליית המדד תורמת למצב גם הריבית הנמוכה שמפתה את הלווים לקחת סיכונים הולכים וגדלים. עליית אחוז המימון וגובה ההחזר לעומת ההכנסה מעידות על כך שאנשים מוכנים לעשות כמעט כל דבר כדי להגיע לדירה משלהם ואין ספק כי הדבר אמור להדליק לא מעט נורות אדומות בקרב מקבלי ההחלטות, המלווים והלווים כאחד.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך