מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הקושי בקבלת משכנתא מעבר לקו הירוק

מגבלות בנק ישראל החדשות הובילו לכך שזוגות רבים מתקשים לקבל משכנתא, מאחר והם אינם עונים לקריטריונים הבסיסיים לקבלת ההלוואה כמו אחוז מימון וגובה שכר. אך גם מי שצולח את המשוכות הללו עלול לגלות שהוא לא יכול לקבל את ההלוואה המיוחלת אם הוא מעוניין לרכוש דירה מעבר לקו הירוק.

כתבה שפורסמה באתר “Mako” מתארת את המצב של רוכשי דירות מעבר לקו הירוק, אשר נבחנות, לדברי הכתבה, בקריטריונים שונים מאלה של דירות “רגילות”.

לדברי הכתבה, הבעיה העיקרית של רוכשים מעבר לקו הירוק היא בעיית המימון, כאשר הבנקים למשכתנאות מסרבים להעניק מעל ל – 60% מימון עבור דירות שנרכשות מעבר לקו הירוק. גם הריביות שמציעים הבנקים במקרים כאלה עשויות להיות גבוהות מהרגיל, אם כי כאן ניתן להתמקח עם הבנקים להשגת ריביות טובות יותר, בעוד שעל אחוז המימון הבנקים לא נוטים להתפשר.

יש לציין כי זוג שנתקל בבעיית מימון בבנק מסויים בדרך כלל ייתקל בה בכל בנק שאליו יפנה, שכן ככל הנראה לבנקים יש מדיניות דומה באשר לדירות מעבר לקו הירוק.

חשוב להדגיש כי הפער בין שישים אחוזי מימון ל – 75% (שיעור המימון המקסימאלי לרוכשי דירה ראשונה) הוא משמעותי ביותר ואם מתרגמים את ההבדלים לכסף מדובר על עשרות – מאות אלפי שקלים של הפרש. עם זאת, הדירות מעבר לקו הירוק הן בדרך כלל גם זולות יותר, כך שזוגות מסויימים יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותן למרות אחוזי המימון הנמוכים המוצעים על ידי הבנקים.

כמובן שהבעיה אינה קיימת בכל יישובי הקו הירוק וביישובים מסויימים כגון אריאל, למשל, ניתן להשיג תנאים טובים יותר במשכנתא שכן מירב הסיכויים שהעיר לא תפונה בהסדר עתידי.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך