מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

בנק ישראל יוצא בהנחיות משכנתא חדשות

בנק ישראל יצא היום בהנחיות חדשות בתחום המשכנתאות, שמגבילות הלוואות בסכומים גבוהים במיוחד ומשנות מעט את כללי המשחק בעבור הלוואות בסכומים הרגילים:

באשר להלוואות בסכומים גבוהים פרסם בנק ישראל הוראת שעה לפיה הבנקים ייאלצו להפריש 100% הון על הלוואות לדיור בהיקף של מעל חמישה מיליון שקלים, שכן מדובר בהלוואה “מסוכנת”. כמובן שגזירה זו לא תשפיע על מרבית העם היושב בציון ומי ש”יסבלו” ממנה הם אותם בעלי הון, שייאלצו מעתה לשלם ריביות יותר על סכומי העתק שהם לוקחים, או שלא יזכו לקבל אישור הלוואה כלל שכן עסקה עליה הבנק נאלץ להפריש 100% הון נחשבת לעסקה בלתי כדאית בעליל.

הוראה נוספת של בנק ישראל דווקא מקילה על הלווים וקובעת כי בגדר “הוצאה קבועה” ייחשבו רק הוצאות שתקופת ההתחייבות עליהן היא למעלה מ – 18 חודשים. הוצאה קבועה נחשבת לגורם סיכון במשכנתא וגורמת לעלייה בריבית המוצעת ללווים, אך מעתה אם ללווים יש הוצאה כזאת, כגון הלוואה נוספת לתקופה של פחות משמונה עשרה חודש, היא לא תיחשב להם להוצאה קבועה והם לא ייאלצו לשלם ריביות גבוהות יותר בשל הוצאה זאת.

לבסוף מתייחס בנק ישראל גם לסוגיית הלווה הנוסף ויוצא בהוראה הקובעת כי אם בני הזוג מעוניינים לצרף להלוואה שלהם “לווה תומך” על מנת להציג הכנסות גבוהות יותר בפני הבנק, יוכל הבנק להתחשב רק ב – 50% מכלל הכנסותיו לצורך חישוב ההכנסה הכללית.

עוד יש לציין כי בהוראת השעה בנק ישראל גם איגד את כל המגבלות הקודמות, כך שמי שמעוניין ללמוד אותן על בוריין יכול לעיין בהנחיות החדשות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך