מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

42,000 משפחות מתקשות לשלם את המשכנתא

כפי שפורסם ב”כלכליסט”, כ – 42,000 משפחות אינן עומדות בתשלומי ההלוואה ומפגרות בהחזרים של שלושה חודשים או יותר, זאת על פי נתוני בנק ישראל. יש לציין כי מדובר בשיעור גבוה מכלל לווי המשכנתאות בישראל: 4.8%, והנתונים גבוהים במיוחד בהשוואה לנתונים באירופה.

למרות כל זאת ובאופן מפתיע משהו, היקף ההלוואות הנמצאות בפיגור הוא נמוך יחסית ואף נמצא בשפל של שנה ועומד על סכום של 2.5 מיליארד שקלים (יש לציין כי הנתונים מתייחסים להלוואת בהן קיים פיגור של 90 יום ויותר). מדובר על 1.1% מתוך כלל יתרת המשכנתאות, כך שככל הנראה מדובר בעיקר במשפחות שלקחו הלוואות קטנות יחסית (ומכאן ניתן גם לשער שלפחות חלקן אינן אמידות במיוחד…).

איך מתמודדים עם מצב של פיגור בתשלומי המשכנתא?

כאן חשוב לציין כי גם מי שמפגר בתשלומים אינו מאבד את ביתו מיידית וכי מלבד קנס פיגורים לא ננקטים נגדו צעדים של ממש כל עוד אינו מגיע לפיגור של שישה חודשים לפחות, אז הבנק רשאי לפנות להוצאה לפועל על כל המשתמע מכך. לכן חשוב מאוד להקדים תרופה למכה ולפנות לבנק בכל מקרה של קושי ראשוני להחזיר את ההלוואה שלקחתם. לעיתים קרובות ניתן להגיע עם הבנק להסדרים כמו פריסת תשלומים מחודשת, דחיית תשלומים והנחה בקנסות, שיאפשרו לכם לצאת ממצב הביש ולחזור למסלול התשלומים הסדיר. כיום הבנקים מחוייבים למסור לכם מידע על זכויותכם השונות, ורצוי מאוד לעיין בו.

הסיבה לכך שהבנקים מוכנים ללכת לקראתכם היא פשוטה: הבנק לא שש להגיע למצב שבו עליו לבצע מימוש משכנתא – כלומר מכירת הבית שלכם באמצעות ההוצאה לפועל על מנת לכסות הלוואה שלא הוחזרה. במילים אחרות – אתם שווים יותר כלקוחות משלמים מאשר כלקוחות חייבים. הבנק בהחלט מעוניין לראות אתכם צולחים את ההלוואה עד סופה אך אם לא תפנו אליו מבעוד מועד המצב עלול להתדרדר במהירות, כך שמומלץ להתמודד עם הנושא מוקדם ככל האפשר ואף להסתייע בעורך דין, שיעמוד על זכויותיכם.

עוד חשוב להסביר כי גם  אם בסופו של דבר אינכם מסוגלים לשלם עבור הדירה בהחלט עדיף שתנסו למכור אותה בעצמכם מאשר שתפקירו אותה לחסדיה של ההוצאה לפועל.

היכנסו לדף “קשים בהחזר המשכנתא” לקבלת מידע נוסף שיסייע לכם בקבלת ההחלטות הנכונות בנושא.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך