מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ריבית דיפרנציאלית למשכנתאות גבוהות תציל את המצב?

בכתבה שפורסמה ב – Funder, טוען ארז כהן, לשעבר יו”ר לשכת המקרקעין כי על בנק ישראל לשקול לשים ריבית דיפרנציאלית על משכנתאות בשווי של למעלה מ – 750,000 שקלים, שתאפשר מצד אחד לשמור על שיעור ריביות נמוך למי שכבר לקחו הלוואות גדולות (ואם הריבית על ההלוואה שלהם תעלה משמעותית הם עלולים להגיע למצב של חדלות פירעון) ומאידך תאפשר לעצור את המשך ההתנפלות על שוק הנדל”ן שנובעת מרמת הריבית הנמוכה המאפיינת כיום את השוק.

כהן ציין כי הוא הציע לפלוג להחיל את הריבית הדיפרנציאלית החל מינואר 2014. לדבריו, דווקא העובדה שהחוב של המגזר העסקי והגירעון בתקציב המדינה הצטמצמו מחייבת את בנק ישראל לשקול מחדש את המצב בבואו לקבוע את החלטות הריבית הבאות.

כהן טוען כי למעשה במהלך השנים, ובמיוחד מאז שנת 2009, אז החלה מדיניות הריבית הנמוכה, שכח בנק ישראל מבעיית הנדל”ן ושם אותה בצד כאילו היא מתרחשת בכוכב אחר, וכל דאגתו הייתה נתונה לקביעת ריבית נמוכה שמטרתה הייתה להגן על המשק מהבעיות שהתרחשו בכלכלת העולם ולשמור על היצואנים. הוא סובר כי מדיניות זאת הייתה שגויה, שכן היא הובילה לנסיקת מחירי הדיור וגרמה לרבים ממשקי הבית לקחת משכנתאות גדולות מכפי יכולתם.

כידוע, בתקופה האחרונה התמנתה נגידה חדשה לבנק ישראל, הלא היא קרנית פלוג, ומן הסתם כהן מקווה כי בשונה מבעבר, הצעתו לא תיפול הפעם על אזניים ערלות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך