מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

כמה משכורות יגזלו מכם המשכנתא והדירה?

כפי שפורסם בביזפורטל: לפי נתוני משרד השיכון שפורסמו בתחילת החודש, לישראלי הממוצע נדרשות 132 משכורת (ברוטו, כמובן) כדי לרכוש לעצמו דירת ארבעה חדרים ממוצעת. מדובר בעלייה חדה של כ – 28 משכורות מאז 2008.

כדי לבדוק את הנושא לעומק החליטו בביזפורטל להכליל בבדיקה גם את עלות המשכנתא וההון העצמי הראשוני הנדרש לצורך רכישת הדירה. התוצאות אינן מעודדות. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, שכירים מרוויחים בממוצע כ – 9022 שקלים לחודש, כך שאם אין להם הון עצמי כלשהוא הם יידרשו לכ – 41 משכורות נטו ( או במילים אחרות, 33 משכורות ברוטו) כדי שיוכלו להגיע לגובה הון עצמי של כ – 297,500. סכום זה מהווה כ -25% מעלותה של דירת ארבע חדרים ששוויה הממוצע הוא 1,190,000.

כדי להחזיר משכנתא ל – 25 שנה בתמהיל של ריבית קבועה לא צמודה, משתנה צמודה למדד ופריים הם יידרשו לכ – 202 משכורות נטו או 164 משכורות ברוטו. אם נוסיף לכך את מספר המשכורות הנדרשות להשגת ההון העצמי נגיע לכ – 197 משכורות ברוטו, כל זאת ללא הוצאות נלוות כמו שיפוצים או תשלומים למתווך ולעורך הדין.

יש לציין כי מדובר בפער גדול ומשמעותי של כ – 65 משכורות לעומת החישוב שצויין על ידי משרד הבינוי והשיכון. למעשה, מדובר בסכום של 600,000 שקלים נוספים.

בכתבה הובאו דבריו של ערן כהן, מנכ”ל חברת ייעוץ משכנתאות שציין כי מזה זמן מתרחשת הרעת תנאים בשוק, שמרחיקה את הזוגות הצעירים מחלום הדירה והדבר משתקף בנתונים שמפרסם משרד הבינוי, אף שאינם מציגים את התמונה בשלמותה. לדבריו, פעולות כמו הגדלת כריות ההון אותן מחוייבים הבנקים להקצות פוגעת באותם לווים, שכן היא מייקרת את ההלוואה ומעלה את מספר המשכורות שעליהם לשלם על מנת להגיע לדירה, וכי על הממשלה לדאוג לאותם זוגות ואף לשקול את החזרת “הלוואת הזכאות” והתנאים העדיפים ללווים כאלה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך