מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הוראות בנק ישראל עולות ללווי המשכנתא ביוקר?

בחודשים האחרונים אנו שומעים אזהרות רבות בדבר הסכנות שבהלוואה בריבית משתנה והחשש מפני מצב של מיתון שיביא את הרוכשים לקושי בהחזר המשכנתאות שלהם. אך יש מי שחושב גם אחרת: בכתבה שפורסמה ב”נדל”ן היום” טוען מנכ”ל AMG משכנתאות, עמית קמינסקי, כי דווקא מי שהקשיב לאזהרות בנק ישראל הפסיד עשרות אלפי שקלים וכי בחמש השנים האחרונות בנק ישראל מזהיר שוב ושוב מפני עליית ריבית, אך בפועל הדבר לא התרחש ומי שפעל בניגוד לתרחישים חסך לעצמו סכום נכבד.

עוד טוען קמינסקי כי אזהרות הבנק הן “טריוויאליות”. הוא מציין כי הגבלת בנק ישראל שאוסרת על הלווים לקחת יותר משליש מהמשכנתא בריבית משתנה קצרת טווח (הגבלה זאת תקפה לריביות קצרות טווח כמו ריבית הפריים) מאלצת את הלווים בשנים האחרונות לקחת את ההלוואה במסלולים הרבה פחות אטרקטיביים עם ריביות גבוהות בהרבה מריבית הפריים וכך היא עולה להם עשרות אלפי שקלים במצטבר ואף גורמת להחזרים החודשיים שלהם לעלות.

בדיקה שערכה חברת AMG מגלה כי בהלוואות של 600,000 שקלים הנלקחות ל – 20 שנה, לדוגמא, עלה ההחזר הכולל בסכום עתק של 45,000 שקלים וזאת רק בגלל המגבלה האחרונה שהוטלה על הלווים.

קמינסקי מציין כי רק 17% מכלל ההלוואות נחשבות ל”מסוכנות” ועל בנק ישראל לטפל נקודתית בהלוואות אלה ולא להטיל גזירות שונות על כלל הלווים. הוא מציין כי אין להסתכל על התחום בנקודת מבט כמו זה של בנק ישראל, הדואג קודם כל ליציבות הבנקים ועל מנת לוודא כי לא יילקחו הלוואות קיצוניות מטיל מגבלות קשות ויקרות על כלל הלווים.

קמינסקי מוסיף ואומר כי תרחיש של מיתון יפגע בכל ההתחייבויות במשק הישראלי ולא רק בלווי המשכנתאות. אך גם אם יש סימוכין רבים לדבריו, כרגע הגבלות בנק ישראל עומדות בעינן ולא נראה שהן ישתנו בקרוב. כל שנותר לכם, הלווים, הוא להמשיך לשלם את ההלוואה כמות שהיא, לעקוב אחרי השוק ולבדוק פעם בתקופה את אפשרויות המיחזור.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך