מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המשכנתא מתרחקת מלווים יחידים ועצמאים

אם אתם רווקים, חד הוריים, גרושים או עצמאיים ודאי לא תשמחו לשמוע את הבשורות הבאות: מסתבר שבנק ישראל סימן אתכם כאוכלוסייה שמסוכן יותר להעניק לה משכנתא ולכן אתם עלולים להיתקל בסירוב כאשר אתם ניגשים לבנק.

כתבה שפורסמה ב”לילה כלכלי” מביאה מחקר שנערך על ידי עתיד משכנתאות ובחן 3700 בקשות להלוואה. תוצאות המחקר אינן מפתיעות והן מגלות לנו כי הורים יחידים נתקלים באחוז ניכר של סירובים לעומת זוגות נשואים. כאשר מדובר בהורים יחידנים שהם גם עצמאיים הסיכון לסירוב גדול ב – 85% מהסיכון לסירוב שעומד בפני זוגות נשואים.

הסיבה לכך היא ברורה: כאשר מדובר בלווה יחיד ולא בזוג נשוי הסיכון גדל, מאחר ובמידה ואותו לווה מאבד את הכנסתו הוא עלול להישאר ללא כל מקור כספי לתשלום ההלוואה ובסופו של דבר להיכשל בהחזר המשכנתא.

מבחינת הבנקים גם עצמאים נחשבים ללווים מסוכנים יותר: אמנם הם מרוויחים יותר, אך הכנסתם נחשבת לבטוחה פחות.

נקודה נוספת שהועלתה בכתבה היא פערי הריביות שמוצעות לאותם לווים שנחשבים למסוכנים: לעיתים קרובות הבנקים מוכנים להעניק להם הלוואה אך מציעים להם ריביות גבוהות באופן משמעותי, שמייקרות את ההלוואות שלהם בעשרות אלפי שקלים.

בכתבה נטען כי הסיבה למציאות המתוארת היא ניסיון לצנן את השוק, על רקע היקפי המשכנתאות שנמצאים במגמת עלייה. עם זאת, אין ספק כי גם בעבר אותם לווים לא ליקקו דבש, במיוחד אם הם התקשו להוכיח יכולת החזר טובה לבנק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך