מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

בועת הנדל”ן והמשכנתאות בלמה את הורדת הריבית

זאת כפי שדווח בגלובס. בכתבה הובאו דבריו של צחי ברק, סמנכ”ל בחברת דן אנד ברדסטריט, שטוען כי קיים קשר בין עליות מחירי הדירות והיקפי המשכנתאות, וכי הפחתת ריבית אפקטיבית צריכה להיות משולבת בפעולות כלכליות כמו הגדלת הכנסות המדינה ממיסים והגברת התחרות בשוק על מנת להביא להורדת המחירים לצרכן.

בכתבה הובאו גם דבריו של אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, יניב פגוט, שציין כי עליות מחירי הדיור כפי שהן משתקפות בנתונים הסטטיסטיים אינן מעניקות לנגיד את הפריבילגיה להפחית את הריבית במשק הישראלי. גם שמואל בן אריה, מחברת פיוניר, ציין כי נראה שהנגיד מודאג יותר מעליית מחירי הדיור מאשר מהאטה במשק. נראה כי קיצוצים נרחבים בתקציב המדינה במקביל להתחזקות השקל ואינפלציה נמוכה מעוררים את החשש למיתון במשק, ובנק ישראל ייאלץ, בעתיד הקרוב או הרחוק, להוריד את הריבית.

חשוב לציין כי מיתון עלול לפגוע ברוכשי הדירות פי כמה וכמה מעליית ריביות – במצב כזה רבים עלולים לאבד את עבודתם וכך לאבד כל סיכוי לרכוש דירה משלהם בעתיד הקרוב. עם כל זאת, המשמעות של הורדה נוספת של הריבית עלולה להיות עלייה נוספת במחירי הדירות והתנפחות נוספת של בועת הנדל”ן המדוברת וזהו מצב ממנו מעוניין להימנע נגיד בנק ישראל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך