מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

פערים משמעותיים בין סניפי הבנקים למשכנתאות

כתבה שפורסמה באתר “דה מרקר” מביאה  בדיקה שנערכה על ידי עתיד משכנתאות, ממנה עולה כי קיימים פערים משמעותיים של כ – 0.2% ביותר בין סניפים שונים של אותם הבנקים ממש. אם מתרגמים פער זה לכסף, ניתן לומר שהוא עולה ללווים כ – 85 שקלים בהחזר החודשי, שעשויים להצטבר לכדי 20 אלף שקלים לאורך חיי ההלוואה.

בכתבה הובאו דבריו של מנכ”ל החברה, עידן אלקבץ, שציין כי לא ניתן להצביע על בנק מסויים ולומר כי הוא הבנק המעניק את המשכנתאות הטובות ביותר ולכן ביצוע סקר שוק ומיקוח חשוב כל כך, גם אם הדבר כרוך בטרחה וחזרה מספר פעמים לסניף שם שיפור ההצעה הראשונית.

אלא שמי שחושב שיוכל לפנות לכמה סניפים של אותו בנק כדי להשיג את ההצעה הטובה ביותר עלול להתבדות. לדברי אלקבץ, בדרך כלל הבנקים מזינים את פרטי מבקש המשכנתא וכך יכולים פקידי הסניפים האחרים לראות שהוא כבר החל בתהליך. עם זאת, הבדיקה ממחישה את גודל הפערים הקיימים בתחום ואת חשיבות קיום משא ומתן בלתי מתפשר.

עוד מציין אלקבץ כי למעשה למנהלי הסניפים השונים ישנה סמכות המאפשרת להם להורות על הפחתת הריבית ללקוח, כך שחשוב מאוד להפעיל לחץ ולנהל מו”מ אסרטיבי. למרות שהריבית מושפעת מהריבית במשק, לכל לקוח מוצעים תנאים שונים בהתאם למצבו.

למעשה, הסניפים השונים פועלים כמעין “יחידות” עצמאיות שיש להן יעדים שונים. כאשר היעד הוא הגדלת מספר המשכנתאות הניתנות בבנק הלקוח עשוי לגלות שהפקידים מוכנים ללכת לקראתו על מנת שיבחר בסניף שלהם ולעומת זאת כאשר היעד הוא הגדלת הרווח פר הלוואה, הלקוח עלול לגלות שהתנאים המוצעים לו הם פחות טובים לעומת התנאים בבנקים אחרים.

לסיכום, נמליץ לכם לבדוק כמה אפשרויות לפני שאתם מקבלים החלטה פיננסית כל כך חשובה ולא להסתפק במה שעושים מרבית הלווים – כלומר לקבל הצעה אחת מהבנק שלכם, אחת מהמתחרה, לא לחשוב יותר מדי ולבחור בזו שנראית זולה יותר, כאשר בפועל התנהלות כזאת עלולה לגרום לכם להפסיד סכומים לא קטנים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך