מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הקלה בהחזר המשכנתא – הריבית במשק שוב יורדת

נגיד בנק ישראל החליט להוריד שוב את ריבית בנק ישראל ב – 0.25 אחוז, כך שהיא תעמוד על 1.25% בלבד. כתוצאה מכך הריבית על מסלול הפריים תרד ואיתה ההחזר החודשי שלכם: אם לקחתם את כל המשכנתא בריבית הפריים ההוזלה תהיה משמעותית יותר (כ – 100 שקל להלוואה ממוצעת של 800,000 ₪ ל – 20 שנה) ואם לקחתם רק חלק מההלוואה במסלול הפריים – היא תהיה משמעותית פחות. כך או כך, למהלך זה יש מספר השלכות אפשריות:

הגדלת הביקושים – התנפחות בועת הנדל”ן והמשכנתאות

כאשר הריביות בשוק נמוכות הן מושכות את הרוכשים והמשקיעים, במיוחד כאשר אין אלטרנטיבות השקעה טובות בנמצא. גם העלאת המע”מ שתיכנס לתוקף בתחילת יוני משפיעה על הביקושים, כאשר זוגות רבים מבקשים להימנע מתשלום האחוז הנוסף ולכן מקדימים את רכישת הדירה. כתוצאה מכך עליית המחירים צפויה להימשך ובמילים אחרות – המצב בשוק הדיור לא צפוי להשתפר ואף עלול להחמיר בתקופה הקרובה.

הקלה על לווי המשכנתא

מהצד החיובי של המטבע, הריביות על מסלולי ההלוואה השונים נמצאות כיום בשפל יחסי ועם הירידה בריבית הפריים הלווים צפויים להקלה נוספת בגובה ההחזרים החודשיים, בעיקר לאור העובדה שהורדת הריבית הנוכחית מצטרפת למספר הפחתות קודמות בשנה וחצי האחרונות.

ירידה באוברדראפט אך גם בפיקדונות שונים

להפחתה בריבית הפריים ישנה משמעות נוספת שאינה קשורה ישירות למשכנתא שלכם אך בהחלט משפיעה לכם על הכיס: אם אתם באוברדראפט (משיכת יתר) הריבית שתיאלצו לשלם תקטן מעט, אולם אם יש לכם פיקדון בבנק – הריבית עליו תקטן כך שתרוויחו עליו אפילו פחות מבעבר. כאן חשוב לציין כי פיקדון כדוגמת הפק”מ נחשב כיום ללא כדאי ולכן רצוי לשקול אפיקים אחרים להשקעת כספכם (אם יש לכם סכומים מכובדים, בהחלט מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא).

האם הנגיד לא חושש מעליות נוספות בשוק הדיור והמשכנתאות?

בהודעת הריבית נמסר כי צעדי המיסוי בתחום הנדל”ן צפויים לסייע במיתון הביקושים בשוק, יש לקוות כי הדבר אכן יתרחש. עם זאת, מומחים סבורים כי לירידת הריבית תהיה השפעת שלילית על בועת הנדל”ן כך שרק ימים יגידו מה יקרה בפועל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך