מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

האם מחירי הדירות והיקפי המשכנתאות ימשיכו לעלות?

עכשיו נצרף לשידור שלנו את מומחה הנדל”ן אדי כספי. שלום. אז אתה שומע את הנתונים ורואה את המספרים. לאן שוק הנדל”ן והמשכנתאות הולך מכאן והלאה?

אני חושב שהעלייה תמשיך, ירידה לבטח לא תהיה, אין שום נוסחת קסמים, ביבי לא מבין שתוכנית סופר טנקר לא יכולה לעבוד תוך שנה.

הכל עיניין של היצע וביקוש בינתיים?

בוודאי. הכל עיניין של היצע וביקוש ושל אלטרנטיבות, מה יש לעשות עם הכסף. אני לא מכיר אפיק השקעה יותר טוב מנדל”ן.

אבל זה שוק שמתחיל להזכיר עוד פעם את בועת הנדל”ן והמשכנתאות שדיברנו עליה לפני חצי שנה?

לא, ממש לא. זה שוק אמיתי, זה לא שוק של בלוף, זה לא שוק של תושבים זרים, אנחנו רואים שזה שוק אמיתי של אנשים אמיתיים.

למרות שאנחנו רואים את המשקיעים עוד פעם חוזרים, ראינו מה קרה השבוע באחד הירידים. הם באים לקנות דירה בשלושה וארבעה מיליון וזה הטיפה שקצת גורמת למים, אתה יודע, ליזול מהכוס. לא?

זה ממש טיפה. השוק בשנה האחרונה לא נבנה על משקיעים זרים, הוא נבנה אך ורק על משקיעים ישראלים שמחפשים לקנות.

אז בסוף יבוא הנגיד ויטיל עוד מגבלות על הזוגות הצעירים, למשל שאפשר לקחת רק 50% משכנתא וצריך להביא חמישים אחוז הון עצמי, ויפגע באנשים שהכי צריכים את הדירה, לא?

הכוח הוא בידיים של הנגיד, אין ספק. לדעתי, במידה והנגיד רוצה להוריד את מחירי הדיור, הוא צריך לפגוע במשקיעים ולא בכל רוכשי הדירות.

איך למשל?

למשל, משכנתאות לדירה שנייה, לתת אותן בריבית שונה מאשר משכנתא על דירה ראשונה. דבר שני שאני תמיד אומר, זה במקום להגדיל את ההיצע, תצננו את הביקוש, זה מה שיוריד את המחירים.

אולי מס על דירות להשקעה, סוף סוף?

מס רכישה יותר גבוה, או מס על דירות להשקעה, או מס על שכירויות יותר גבוה. ברגע שאין מס על שכירויות, אין אלטרנטיבה יותר טובה מנדל”ן ואנשים ימשיכו לקנות.

בקיצור, אם אני זוג צעיר, אני מצטרף לעדר, רוכש דירה ולוקח משכנתא או אני אומר: כולם פה איבדו את הראש שלהם, בוא נחכה, כי אם הממשלה מבטיחה להוריד את המחירים בסוף זה יבוא בבת אחת כי אנחנו לא מוכנים שזה יקרה.

אני אגיד לך דבר מצחיק: אני מתעסק בנדל”ן כבר זו השנה ה-20, מאז שאני מתעסק בנדל”ן למדתי להבין שהמחירים רק עולים, לא ראיתי מעולם שהמחירים – אולי הם נעצרים, אבל לטווח הארוך הם תמיד עולים והם ימשיכו לעלות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך