מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הריבית בשוק יורדת – אתם חוסכים במשכנתא

הנגיד מוריד – אתם מרוויחים: באופן מפתיע בחר נגיד בנק ישראל להוריד את הריבית בחודש האחרון ב – 0.25 אחוזים ולווי המשכנתא יחסכו עשרות שקלים בכל חודש, כך עולה מכתבה שפורסמה ב – Ynet. כיום עומדת הריבית במשק על 1.75%, וזאת לאחר שלושה הורדות ריבית בשנה האחרונה. אמנם הסכום שחוסכים הלווים כתוצאה מכל הורדה הוא שולי, אך אם מצרפים את שלושתן יחד, החיסכון כבר עשוי להגיע לכ – 100 שקלים בכל חודש.

יש לציין כי כשמדובר במשכנתא, אסור לזלזל גם בהפחתה קטנה בגובה ההחזר החודשי, שכן ההחזרים הולכים ומצטברים מחודש לחודש ומשנה לשנה (לדוגמא, חיסכון של 100 שקלים בחודש יצטבר במשך שנה ל – 1200 ₪).

כמובן שמי שייהנה יותר מכל מהורדות הנ”ל הם אותם לווים שלקחו אחוזים ניכרים מההלוואות שלהן בריבית הפריים. כיום לא ניתן לקחת יותר משליש מההלוואה בריבית משתנה, כך שעבור הלווים החדשים לא מדובר בבשורה של ממש.

בכתבה צויין כי ככל הנראה הסיבה להורדת הריבית היא ההאטה במשק: כאשר האשראי זול יותר, כוח הקנייה של הצרכנים עולה והדבר מעודד צריה וצמיחה. עם כל זאת, יש מי שלא ייהנו מהורדת הריבית אלא דווקא יסבלו ממנה: מי שמקבל ריבית על פקדונות בלתי צמודים יראה ירידה בהכנסות.

כך או כך, קיים סיכוי טוב שבעתיד הקרוב נזכה לראות עוד ירידה בריבית, אם כי המומחים אינם צופים שהיא תגיע לשפל דומה לזה שאליו הגיע לפני שלוש שנים. כאמור, כיום בנק ישראל מגביל את הלווים המעוניינים לקחת משכנתא בריבית משתנה ולכן לתהליך האמור תהיה השפעה פחותה על לווים חדשים.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך