מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

פתרון בעיית הדיור והמשכנתאות – משימה מרכזית של הממשלה הבאה

כפי שדווח בגלובס, אחת הבעיות המרכזיות איתה תידרש להתמודד הממשלה הבאה היא בעיית הדיור והשתעבדות הזוגות הצעירים לבנקים למשכנתאות. בכתבה הוזכרו הבטחותיו של ראש הממשלה ערב כהונתו הראשונה (בשנות ה – 90), שבמהלכה אכן חלה ירידה חדה בשוק הדיור, אך היא חלה תוך האטה חריפה ביותר בשוק הנדל”ן שהביאה לקריסת קבלנים, לפיטורים המוניים, לקיפאון חריף בשוק הנדל”ן ולירידה בהכנסות המדינה ממסים. בסופו של יום אמנם נרשמה ירידת המחירים המיוחלת, אך המחיר היה כבד וראש הממשלה אף איבד את כסאו לטובת אהוד ברק.

בכתבה צויין כי ירידת מחירים, גם הדרגתית, עלולה לפגוע בשוק בצורה ניכרת שכן אנשים אינם ששים לרכוש דירה כשהם חושבים כי בעתיד הקרוב המחירים יירדו, וכך עלול להיווצר מצב שיפגע בכלל המשק הישראלי. מצד שני, נראה כי אין ברירה אלא לנסות לפתור את המצב שכן כיום נדרשות מזוג צעיר 11 שנות עבודה על מנת להגיע לדירה והמצב ממשיך להחמיר, עם עלייה של 1.7% רק בינואר האחרון.

יצויין כי בהחלט ייתכן שהפתרון לבעיה הנ”ל יצטרך לבוא על חשבון יציבות הבנקים למשכנתאות במידה זו או אחרת וכן על חשבון כל אלה שנהנו מהתנפחות בועת הנדל”ן בשנים האחרונות.

זה הזמן לשקול את שיטת “זבנג וגמרנו” גם בשוק הדיור והמשכנתאות

בכתבה צויין כי משה כחלון, שר התקשורת לשעבר שהביא למהפכת הסלולארי, הוא כיום יו”ר מנהל מקרקעי ישראל, וכי יש לשקול את שיטת “זבנג וגמרנו” בה נקט על מנת להביא לשינוי בשוק הדיור. כלומר במקום ליצור ירידה הדרגתית במחירים שתימשך שנים ותוביל לקיפאון ארוך טווח בשוק הדיור, יש לחתוך את המחירים בבת אחת. כאשר כחלון החליט לשנות את שוק הסלולר הוא וויתר לחברת גולן טלקום ולהוט על רכישות תדרים בשווי מיליארדי שקלים וזאת בתנאי שהם יעמדו במכסת לקוחות מסויימת תוך חמש שנים. אם שיטה מעין זו תיושם על שוק הדירות וקרקעות יחולקו לקבלנים במחירי רצפה (בתנאי שהשוק יוצף בכמות משמעותית של דירות זולות) בהחלט ייתכן כי נחזה באותו מהפך מיוחל שישנה את חוקי המשחק.

כמובן שמצב כזה, יביא גם לנפגעים ולא רק למרוויחים. מי שכבר קנה דירה במחירים גבוהים עלול למצוא את עצמו משלם משכנתא עצומה על נכס שערכו ירד באופן ניכר וכמובן שגם הבנקים והקבלנים ימצאו את עצמם באותו בוץ. מצד שני, הזוגות הצעירים יוכלו סוף סוף להרשות לעצמם לרכוש דירה במחיר שפוי יותר בלי לשעבד את עצמם לבנק כזה או אחר. כתוצאה מכך יתפנו להם סכומי כסף שיאפשרו להם להגביר את הצריכה ובהחלט ייתכן כי המשק הישראלי יראה ימים טובים יותר דווקא כתוצאה מהמהלך.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך