מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

קצב לקיחת המשכנתאות באפריל נותר גבוה

כפי שדווח בדה מרקר, מנתונים שסיפקו הבנקים עולה כי גם באפריל המשיך קצב נטילת המשכנתאות להיות גבוה למדי והוא עומד על כ -  4 מיליארד שקלים חדשים, זאת בדומה לחודשים הקודמים השנה. יש לציין כי אם המצב יימשך עשוי להישבר שיא שנקבע בשנת 2010, של נטילת הלוואות לדיור בהיקף של 47.2 מיליארד שקלים חדשים.

יצויין כי אין מדובר אך ורק בנטילת הלוואות חדשות: חלק נכבד מהסכומים המתוארים נובעים מביצוע מיחזורי משכנתא (שלהערכתם של בנקאים שונים מהווים כשליש מכלל הסכומים האמורים). הסיבה לפופולאריות הגבוהה של תהליך המיחזור היא הריבית הנמוכה במיוחד במשק, אשר הופכת את המהלך לכדאי למדי וזאת על אף קנס הפירעון המוקדם אותו נדרשים הלווים לשלם.

עוד הובאו בכתבה נתוני הריביות הממוצעות על ההלוואות. כאשר מדובר בהלוואות בשיעור מימון של פחות מ – 60% עמדה הריבית הממוצעת בחודש מרץ על 1.98% במסלול הריבית הקבועה צמודה למדד ועל 4.28 במסלול הריבית הקבועה ללא הצמדה. בהלוואות בהן שיעור המימון היה יותר מ – 60% עמדה הריבית הממוצעת על 2.46% (במסלול הקבועה צמודה) ועל 4.67% (במסלול הקבועה לא צמודה).

יש לציין כי ישנן מספר סיבות אפשריות להתנפלות על שוק המשכנתאות וביניהן הריבית הנמוכה, ההופכת את ההלוואות לזולות מאוד וכן עליית המע”מ הצפויה (בינתיים שר השיכון מעוניין לבטל את המע”מ על דירה ראשונה, אך כרגע האוצר מתנגד והרוכשים ממשיכים להסתער על השוק). כרגע לא נראה שינוי באופק וכאמור – אם המצב יימשך שיא חדש צפוי להישבר, לא רק בהיקף ההלוואות אלא גם, לצערנו, במחירי הדירות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך