מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

ירידה בהיקף המשכנתאות שנלקחו בחודש ינואר

כפי שדווח ב”כלכליסט” לאחר שלושה חודשים רצופים של עלייה בהיקפי המשכנתאות הנלקחות, בחודש ינואר ההיקף יעמוד על כ 3.7– 4 מיליארד שקלים בלבד, כך מעריכים הבנקים השולטים בתחום. לעומת דצמבר מדובר בירידה של 12 – 20 אחוזים, ואולם לעומת ינואר אשתקד מדובר על עלייה חדה של כ – 33%.

את הירידה הזאת ניתן להסביר בתקנות בנק ישראל המגבילות את אחוז המימון, שנכנסו לתוקפן בנובמבר 2012. ייתכן כי רבים מהלווים מיהרו לקבל אישור עקרוני לפני שהתקנות נכנסו לתוקפן ואז נותרו להם 3 חודשים שבהם הם יכלו לקחת את ההלוואה. שלושת החודשים הללו הסתיימו כעת, כך שמי שמיהר להשיג אישור עקרוני ב”גל” המשכנתאות ששטף אותנו כבר לקח את ההלוואה ולכן כרגע קיימת ירידה.

הסבר נוסף טמון דווקא במערכת הבחירות שהתקיימה בינואר. בהחלט ייתכן כי חלק מהלווים העדיפו להמתין ולראות מה יהיו התוצאות לפני שהם רצים לדירה.

עוד נתונים מעניינים שהוצגו בכתבה קשורים דווקא לסיכון שהבנקים נוטלים כאשר הם מעניקים הלוואות לדיור. מנתוני בנק ישראל עולה שאצל כ – 54% אחוזים מהלווים שקיבלו משכנתאות בדצמבר ההחזר החודשי הוא עד 30% מהכנסתם החודשית (כלומר יחזירו אחוזים נמוכים-סבירים מההכנסה החודשית כך שההלוואות שלהם תהיינה מסוכנות פחות), וזהו השיעור הגבוה ביותר השנה (בדרך כלל הוא עומד על 50% בלבד).

נתון מעניין נוסף מלמד כי המשקיעים שבו לשוק ובדצמבר 17.6% מהיקפי המשכנתאות נלקחו על ידי משקיעים, זאת למרות התקנות שמגבילות אותם ל – 50% מימון בלבד.

ככל הנראה, הירידה בריבית בנק ישראל בשילוב עם האכזבה מהבורסה מובילים את המשקיעים והרוכשים כאחד למהר ולקנות דירות, למרות המחירים הגבוהים. ובמילים אחרות – בועת הנדל”ן עדיין קיימת ולא מראה סימני התפוצצות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך