מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

החזר המשכנתא שוב יורד: הריבית במשק יורדת ל – 1%

לווי המשכנתאות שוב נהנים מהמצב במשק הישראלי והעולמי: על פי החלטת הריבית האחרונה שקיבלה ד”ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל הזמנית, ריבית חודש אוקטובר תרד ב – 0.25% ותעמדו על שיעור של 1% בלבד.

כזכור, בחודש מאי השנה ביצע בנק ישראל שתי הפחתות ברצף שהסתכמו בשיעור של 0.5%, ובשנתיים האחרונות התבצעו 9 הפחתות ששיעורן הכולל הגיע ל – 2.25%.

מדוע החליט בנק ישראל להפחית את הריבית?

הסיבות לכך טמונות במתרחש בישראל ובעולם. לאחרונה הודיע בן ברננקי, המכהן כיושב ראש הבנק האמריקאי המרכזי, על כך שהתוכנית לקנייתן של אגרות חוב ממשלתיות תימשך והבנק המרכזי אף הוריד את תחזית הצמיחה הצפויה למשק האמריקאי בשנת 2013. אירועים אלה הובילו באופן טבעי להיחלשות הדולר אל מול השקל. שני הגורמים הנ”ל, התחזקות השקל מחד והיחלשות המשק האמריקאי מאידך, עשויים להחליש את הייצוא הישראלי שרק לאחרונה הוערך כי הוא דווקא יוותר ללא שינוי השנה.

כדי להילחם בתופעות המתוארות הופחתה הריבית במטרה לגרום לשקל להיחלש אל מול המטבעות העולמיים המרכזיים, להקטין את מידת האטרקטיביות שלו מבחינת המשקיעים וכך לעודד את הייצוא. הפחתת הריבית גם מסייעת להגדיל את הביקושים במשק מאחר והיא מקטינה את יעילותם של חסכונות למיניהם (אנשים חוסכים פחות ויותר כסף מסתובב בשטח) וכן מפחיתה את העלויות של היצרנים במשק וכך מסייעת להם להחזיק מעמד ולצאת מהמשבר.

איזו השפעה יש לירידת הריבית על המשכנתאות?

ירידת הריבית מביאה לירידה בהחזר החודשי אצל מי שלקחו משכנתא בריבית משתנה. כתוצאה מכך ההלוואות הופכות לזולות ואטרקטיביות יותר והביקוש לרכישת דירות עולה, מה שמביא להמשך עליית המחירים.

מבחינה זאת, הורדת הריבית אולי מיטיבה עם מי שכבר לקחו משכנתא אך עבור מי שעדיין לא רכשו דירה משלהם ומעוניינים לעשות זאת בעתיד לא מדובר בחדשות טובות במיוחד.

יש לציין כי לפי נתוני הלמ”ס, בשניים עשר החודשים האחרונים חלה עלייה של 9.3% במחירי הדירות (באופן מצטבר), כך שאין כל ספק כי סביבת הריבית הנמוכה משפיעה על בועת הנדל”ן והמשכנתאות המתהווה בשנים האחרונות.

עם זאת, סטנלי פישר הסביר עוד כשכיהן בתפקיד נגיד בנק ישראל כי חשוב יותר לתמוך בייצואנים מאשר ברוכשי הדירות, מאחר והערך המוסף שהם מעניקים למשק גדול לאין ערוך מהערך המוסף של ענף הבנייה, כך שמדיניות הריבית הנוכחית מהווה המשך ישיר לדרך שפישר התווה בשנות כהונתו.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך