מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

האנשים שיכולים להרשות לעצמם דירות ומשכנתאות

כולנו שומעים מידי יום על הקושי הגדול של רוכשי הדירות ועל כך שהם אינם מסוגלים לעמוד במחירי הדיור ובגובה המשכנתאות המאמירות, במיוחד כשמדובר על ערים יקרות כמו תל אביב. אך מאמר שפורסם ב”דה מרקר” טוען כי לא רק שישנם אנשים שמסוגלים לעמוד במחירי עתק, אלא שהם גם אלה שתורמים במידה זו או אחרת לעליית המחירים בשוק.

מהנתונים שפורסמו בכתבה עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2013 נרכשו בעיר תל אביב 562 דירות, עלייה של 178% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכאן אנו למדים כי למרות עליות המחירים והמגבלות על המשכנתאות רבים עדיין מסוגלים לרכוש דירות באחת הערים היקרות ביותר, שכרגע גם עומדת בראש טבלת הערים בהן נרכשות הכי הרבה דירות חדשות.

הכתבה טוענת כי בעוד שזוגות צעירים אינם יכולים אפילו לחלום על רכישת דירה במרכז, בתל אביב ישנה כמות אנשים שיכולה לקנות דירות כמספר הדירות שנמכרו בפתח תקווה ובראשל”צ. לדעת הכותב, אריק מירובסקי, זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שמחירי הדירות ממשיכים לעלות: כי ישנם אנשים שיכולים ומוכנים לשלם את המחירים המופקעים. הוא מכנה את אותם אנשים בשם “עושי השוק” וטוען כי הם אלה היחידים שנשארים בו, בעוד האחרים פשוט נושרים בדרך או רוכשים דירות במיקומים זולים יותר.

מירובסקי מציג נתונים לפיהם מתוך 247 רכישות של דירות 4 חדרים בתל אביב ברבעון הראשון של שנת 2013, ב – 41% מהמקרים מדובר היה על דירות שנמכרו בסכום של מעל 2.5 מיליון שקלים, כלומר ככל שהדירה יקרה יותר כך היא מבוקשת יותר. אלא שככל הנראה חלק גדול מרוכשי הדירות המדוברים הם משפרי דיור, כך שלא בהכרח מדובר במיליונרים אלא פשוט באנשים שממנפים את עליית מחירי הדירות שלהם ורוכשים דירות טובות יותר.

אמנם מהכתבה לא עולה מסקנה ברורה, אך אין ספק כי היא שופכת אור על אחד הגורמים למצב התמוה בשוק הדיור והמשכנתאות, שלא מראה סימנים של התקררות למרות כל מאמצי הממשלה ובנק ישראל.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך