מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

למרות מע”מ 0: היקף המשכנתאות גדל גם ביוני

בכתבה שפורסמה ב”ביזפורטל” נמסר כי נתוני בנק ישראל מצביעים על כך שלמרות תוכניתו של שר האוצר להחיל מע”מ 0 על רכישת דירות מקבלן, הרוכשים ממשיכים לפקוד את השוק בהמוניהם והיקפי המשכנתאות ממשיכים לגדול. ביוני גדלו היקפי ההלוואות לדיור ב – 3.2% והגיעו לשיעור של 4.6 מיליארד, זאת לעומת 4.456 מיליארד בחודש מאי. בנוסף חלה עלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז עמד היקף ההלוואות לדיור על 4.193 מיליארד שקלים.

הנתונים מעניינים במיוחד על רקע העובדה שתוכניתו של לפיד הביאה לקיפאון מסויים ברכישת דירות חדשות.

בכתבה הובאו דבריו של יו”ר לשכת השמאים לשעבר, ארז כהן, שציין כי אמנם זוגות צעירים רבים אינם יכולים לעמוד בעול רכישת הדירה, ולכן הם מצרפים אליהם הורים ובני משפחה אשר לוקחים משכנתא נוספת על מנת לאפשר את רכישת הדירה של הילדים.

על רקע נתונים אלה פורסם היום דו”ח של בנק ישראל על יציבותו הפיננסית של המשק, בו הוא מזהיר מפני מצב שבו זעזוע פנימי או חיצוני יוביל למיתון ופגיעה ביכולת ההשתכרות של הלווים או לעליות חדות בריבית, מצב שיפגע הן בלווים, שיתקשו להחזיר את ההלוואות שברשותם ואף עלולים לאבד את ביתם, הן בקבלנים והן ברווחיות הבנקים, שלקוחותיהם יהפכו לפחות יציבים וחובותיהם יתפחו.

סכנה זאת גוברת לנוכח החשיפה הגבוהה של הבנקים למשכנתאות ולנוכח הנתח ההולך וגדל שתופס הדיור מכלל הנכסים והחובות של משקי הבית בישראל. במילים פשוטות, ככל שאנשים לוקחים יותר הלוואות בהיקפים גדולים יותר, כך גדל הסיכוי שמשבר כלכלי יזעזע את כלכלת המדינה ואת משקי הבית בישראל.

ניתן לסכם ולומר שכרגע נראה שאין נתון או פעילות של המדינה שמרתיעים את הרוכשים מלהמשיך ולקנות דירות בסכומים הולכים וגדלים. נותר רק לקוות כי המצב הפיננסי בארץ לא יחמיר והרוכשים של היום לא ישלמו את המחיר מחר.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך