מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המשכנתאות נמוכות, המשקיעים מסתערים על השוק

כתבה שפורסמה באתר Mynet, מציינת כי המשקיעים נמשכים לאילת לא פחות ממשיכתם לתל אביב, אך השאלה החשובה ביותר שראוי לשאול בהקשר זה היא מדוע ההתנפלות על שוק הנדל”ן והמשכנתאות נמשכת ואינה מראה כל סימני עצירה?

ככל הנראה, הריבית הנמוכה בשוק בשילוב עם היעדר אלטרנטיבות השקעה מובילות את המשקיעים לרכישת דירות בערים שונות בארץ, בהן התשואה צפויה להיות גבוהה יותר או הסיכון נמוך יותר. בראש טבלת הערים המועדפות על משקיעים עומדת תל אביב שבה, לפחות בחציון הראשון של 2013, שליש מהרוכשים היו למעשה משקיעים (33 אחוז). אחריה ניצבת אילת, שבה 31% מכלל הרוכשים היו משקיעים.

יש לציין כי התשואות הצפויות בערים פריפריאליות כמו אילת ובאר שבע הן גבוהות יחסית וכי עליות המחירים במרכז הארץ מובילות את הרוכשים לחפש הזדמנויות בערים מרוחקות. עם זאת, לטענת איש תיווך דירות שדבריו הובאו בכתבה, גם כאן התשואות אינן אינסופיות ותלויות במידה רבה בשאלה האם המשקיע רכש את הדירה מהונו העצמי או שנאלץ לקחת משכנתא.

בכתבה הובאו דבריו של עידן אלקבץ שציין כי כל עוד אין אלטרנטיבות השקעה של ממש, גם העלייה במיסוי והגבלות בנק ישראל לא ירתיעו את הרוכשים מלהיכנס לשוק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך