מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

באוגוסט חלה עלייה במשכנתא הממוצעת

כפי שדווח ב – ynet ידיעות אחרונות, בחודש אוגוסט עמדה המשכנתא הממוצעת שהוענקה על ידי הבנקים על 613 אלף שקלים. מדובר בעלייה של 2.6 לעומת יולי וזאת על פי נתוני בנק ישראל. עוד צויין כי בחודש אוגוסט נלקחו הלוואות לדיור בהיקף כולל של 4.8 מיליארד שקלים חדשים.

יש לציין כי עלייה זאת מצביעה על כך שהרוכשים לוקחים על עצמם סיכונים הולכים וגדלים, עקב נסיקת מחירי הדירות. למעשה, הנתונים שפרסם בנק ישראל מראים כי באוגוסט 36% מכלל הלווים לקחו הלוואה בשיעורי מימון גבוהים של 60 – 75 אחוזים, זאת לעומת חודש יולי, אז 35.3% מהלווים נאלצו לקחת הלוואה בשיעור מימון גבוה כל כך.

אוגוסט היה החודש האחרון לפני כניסת מגבלת בנק ישראל האוסרת על הלווים לקחת משכנתא שהחזר החודשי שלה גבוה מ – 50% מהכנסת הלווים ומייקרת הלוואות בהן ההחזר החודשי הוא 40-50 אחוזים מכלל הכנסות הלווים. הנתונים מראים כי שיעור הלווים שלקחו הלוואות עם החזר חודשי גבוה מ – 50% היה דומה לחודש יולי, אך שיעור הלווים שלקחו הלוואות עם החזר חודשי שמהווה בין 40 ל – 50 מהכנסתם היה גבוה יותר ועמד על 9.6% בלבד.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך